vrijdag, mei 22, 2015

Interview met mezelf



Doe je eigenlijk nog wel wat? Je bent nauwelijks op Twitter en Facebook. Er verschijnen geen nieuwe boeken. Als Kinderboekenambassadeur horen we niets van je.
Ik doe zeker wat. Ik werk snoeihard aan de opvolger van Het raadsel van alles wat leeft. Dat moet natuurlijk leuker en beter worden, en dat gaat niet vanzelf. Er is dan ook geen tijd meer voor andere dingen, zoals sociale media, sociale contacten of ademhalen.


Wórdt het leuker en beter?
Weet ik niet. Ik weet wel dat ik dit boek twee jaar geleden nooit geschreven zou kunnen hebben, dus ik ben zelf wel beter geworden. Maar of dat ook voor het boek geldt, dat kan ik pas later zeggen. Ik denk wel dat het leuker is. Omdat het onderwerp spannender en spectaculairder is. In elk geval tekent Floor het weer, dus wat de illustraties betreft kan het al niet meer mis.


Maar je doet dus ook niets als Kinderboekenambassadeur?
Jawel. Ik schrijf artikelen en voorwoorden, geef interviews, zit in jury’s, geef lezingen en bedenk plannen voor de komende tijd. Het was ook de bedoeling om het de eerste tijd nog wat rustiger aan te doen. In juni ga ik samen met de betrokken partijen kijken welke ideeën we uit gaan voeren en wat we precies gaan doen.


Dus we moeten gewoon wachten?
Ja en nee. Want bij Kluitman verschijnen deze week twee erg leuke heruitgaven. Topgeheim en Speuren naar sporen zijn samen gebundeld in een mooie hardcover. En Superslimme dieren verschijnt ook opnieuw, met een beter omslag en QR-codes naar spectaculaire filmpjes over de dieren.




Topgeheim, dat vond de AIVD toch zo leuk? En heb je voor niet meer fanmail voor Superslimme dieren gekregen dan voor welke andere boek dan ook?
Ja.






Heb je nog een verrassend nieuwtje?
Ja. Het Raadsel krijgt nóg een opvolger. Het wordt dus een trilogie. Dat is voor mezelf ook redelijk nieuw.


Hoe oud ben je en wat is je lievelingsdier?
Hoepel op.


Geen opmerkingen: