donderdag, juni 27, 2013

Wat is jouw indianennaam?



Goed. Iets geheel anders nu. Op een Engelse site zag ik een methode om je indianennaam te achterhalen. Heel handig voor iedereen die dichterbij zijn innerlijke indiaan wil gaan staan. Je moest op die site de eerste letter van je voornaam nemen en de laatste letter van je achternaam. Bij de eerste zocht je een corresponderend bijvoeglijk naamwoord, bij de laatste het corresponderende dier. Het lijkt me goed dat niet alleen de Engelstalige medemens op zoek kan naar zijn eigen stukje indiaan-zijn. Daarom heb ik een lijst gemaakt waarmee wij zelf ook de witte veder in onszelf kunnen ontdekken. Veel succes! Hoogachtend, Jammerende Neushoorn. 

Neem de eerste letter van je voornaam:

A allesverwoestende * B behaagzieke * C clandestiene * D depressieve * E explosieve * F felgekleurde * G gebronsde * H hittebestendige * I infrarode* J jammerende * K klimaatneutrale * L lichtgevende * M meesmuilende * N nutteloze * O onrendabele * P pimpampettende * Q querulante * R ruziezoekende * S stuiterende * T teleurgestelde * U uitgewoonde * V vliegende * W werkschuwe * X xenofobe * Y yoghurtetende * Z zweverige

En de laatste letter van je achternaam:

A aalscholver * B bizon * C coyote * D duizendpoot * E eend * F fret * G geit * H hyena * I impala * J jakhals * K kameel * L lama * M makaak * N neushoorn * O otter * P poema * Q quetzal * R ratelslang * S sprinkhaan * T termiet * U uil * V varaan * W wezel * X xenops * Y yapok * Z zebra        


5 opmerkingen:

Infrarode Sprinkhaan zei

Ugh.

Anoniem zei

Waardeloos systeem. Ik kan niet eens aan de naam "Infrarode Sprinkhaan" zien of ik ("Pimpampettende Sprinkhaan") beter kan stoppen met pimpampetten om die infrarode soortgenoot van me het hof te gaan maken... Had Infrarode Sprinkhaan gewoon Liesje geheten, dan wist ik het wel!

Anoniem zei

Pff, dat wordt Jammerende Eend. Hoera.

Anoniem zei

Whahaha, Allesverwoestende Sprinkhaan! Wie bedenkt dat nou? XD (= Wel leuk bedacht :/

Anoniem zei

Okee ik ben tevreden als Lichtgevende Lama