donderdag, augustus 16, 2012

Mijn Zomergasten: Centennial

Er zijn even geen nieuwe inzendingen. Daarom maar een fragment van mezelf. Sien heeft ook nog een filmpje, maar er kunnen echt nog wel een paar zomergastenkeuzes bij...

Eigenlijk zou het cliché verboden moeten worden, maar ik zou liegen als ik schreef dat ik niet in pyjama op de bank zat en droog ongekamd haar had toen ik naar Centennial keek. Wat een mooie serie. Iedereen had zo zijn eigen helden en heldinnen (mijn broers waren allemaal op Clay Basket), maar mijn held was Philip Wendell, die net zo oud was als ik toen. Dit is de scène die me altijd is bijgebleven.

De ouders van Philip zijn oplichters die een moord hebben gepleegd. Hun slachtoffer had ook nog eens een kapitaal op zak, dat de ouders gestolen hebben. Ze kunnen er alleen niets mee, omdat ze zich verraden als ze ineens veel geld blijken te hebben. Philip weet ervan en heeft zelfs geholpen bij het verbergen van het lichaam. Maar hij heeft geen enkel respect voor zijn ouders. Zijn beste vriend is uitgerekend de sheriff, Dumire. Philip wil later dan ook sheriff worden, de bijpassende hoed heeft hij al van Dumire gekregen. Na lang puzzelen ontdekt de sheriff wie de moord gepleegd moet hebben. Hij kan alleen niets bewijzen.

In de scène die je zo ziet wordt Dumire in een hinderlaag gelokt. Philip weet het. En dan gebeurt er dit.

3 opmerkingen:

Corien zei

ja zeg, als je zelf mee gaat doen weten we wel wie er gaat winnen! Bij wie kunnen we protest aantekenen? O wacht.

Jan Paul zei

Ik zou toch wat vriendelijker zijn als ik een gesigneerd exemplaar van De sok van Jip is wit wilde winnen, Corien...

Diet zei

Dus dank zij o.a. deze serie kreeg jij je nobele inborst JP?