zaterdag, augustus 04, 2012

Jouw zomergasten fragment 6: Wilma

Wat zou jóúw favoriete zomergastenfragment zijn? Hier de zesde bijdrage, van Wilma de Jong:


’t Is een lastige keuze. Niet wat ik wil laten zien, maar wel of ik kies voor een fragment met spoiler of dat ik direct een hele film laat zien. 

Gelukkig biedt de Zomergastenformule een compromis: Ik laat het fragment met spoiler zien en na afloop van de uitzending vertonen we Lilya 4-ever als Zomergastenfilm.

Kijken naar Lilya 4-ever is geen genoegen. Een hartbrekende film die nog lang in mijn hoofd bleef na-ijlen over een meisje uit Estland dat in handen valt van een loverboy. Het is een rauw verhaal waar niets romantisch aan is. Wat mij betreft verplichte kost op alle middelbare scholen.
Het fragment laat het einde van de film zien. Zelfmoord ja. (En wat wás ik als kijker blij voor Lilya dat het haar gelukt leek te zijn)



De hele film is ook via youtube te bekijken. Klik voor ondertitels (in het engels) op het rode cc-knopje rechts onderin het beeld:




Geen opmerkingen: