vrijdag, augustus 03, 2012

Jouw zomergasten fragment 5: Ionica


Wat zou jóúw favoriete zomergastenfragment zijn? Hier de vijfde bijdrage, van Ionica:

Natuurlijk zou ik eigenlijk een mooi fragment over wetenschap moeten kiezen, maar in plaats daarvan noem ik lekker het einde van mijn favoriete film. Omdat ik van die bijna negen minuten altijd opvrolijk.

Voor wie de film niet gezien heeft: Strictly Ballroom is een klassieke lelijk-eendje-dansfilm van Baz Luhrmann. Het mooiste aan dit fragment is dat de man die als eerste gaat klappen de vader van de mannelijke hoofdpersoon is. Een sullige man, die zelf vroeger ook zijn eigen passen wilde dansen; maar dat mocht niet van zijn vrouw. Zijn hele leven deed hij alles keurig volgens de regels, tot zijn zoon zo magnifiek op zijn knieën de dansvloer opkomt. 




Grappig genoeg blijkt Strictly Ballroom de lievelingsfilm van allerlei mensen die ik ken, misschien omdat we allemaal niet zo goed in de bestaande regels passen en toch hopen om te winnen. 

Overigens fantaseer ik bij Zomergasten vaker over hoe ik het als presentator aan zou pakken, dan over de fragmenten die ik als gast mee zou nemen. Ben ik de enige die dat doet?

Geen opmerkingen: