dinsdag, augustus 21, 2012

Jouw zomergasten fragment 20: Corien

Fragment 20 alweer. Van Corien Oranje. Ze heeft een fragment uit Stephen Kings IT geloof ik. Maar dat weet ik niet zeker, wat ik durfde het niet uit te kijken.

Kijk, sommigen van ons waren in 1967 misschien nog niet geboren. Maar anderen waren in die tijd al groot genoeg om helemaal alleen de trap af te gaan. Wij woonden in Delft, in een bovenhuis, boven mijn overgrootouders, en iedere avond mochten mijn broertje en ik even naar beneden om naar Pipo te kijken in die voorkamer die blauw was van de sigarenrook. Pipo was zo verschrikkelijk eng dat ik me vooral herinner hoe ik met mijn ogen dicht zat te wachten tot ik hoorde: 'Dag vogels... dag bloemen...' Pipo kwam een keer langs in de Centra in Delft, en we mochten met hem op de foto. Toen zag ik dat hij zelf ook heel eng was. Hij had veel te grote schoenen. 

Geen opmerkingen: