dinsdag, augustus 14, 2012

Jouw zomergasten, fragment 15: Andrea

Wat zou jóúw favoriete zomergastenfragment zijn? Hier het vijftiende fragment, van Andrea Timmer:


1.       Echte mannen huilen niet, een documentaire waar ik zomaar eens op een zondagmiddag in viel, en wat me tot tranen toe roerde. Vooral de vuilnisman en zijn vrouw. Je kunt je toch bijna geen werelden voorstellen die verder van elkaar liggen, die van mindfulness en de vuilnisdienst, maar verenigd in deze man levert het iets héél moois op. Bitterzoet.



2.       Al jaren op mijn favorietenlijstje, maar nu pas weer opgezocht op Youtube en tot mijn vreugde gevonden: Bert en Ernie aan het vissen. Ernie heeft een heel eigen manier om vis te vangen: hij roept ze. Onze toen nog kleine kinderen keken er onbewogen naar, terwijl wij moesten huilen van de lach.


1 opmerking:

bibi zei

Wat een mooi fragment. Gelukkig kwamen daarna Bert en Ernie. Ik kon zelf bijna niet meer ademhalen toen de meditatiedocent de Irakees aanmaande goed te blijven ademen. Alsof je zoveel gruwelijkheden met lucht weg kunt spoelen. Het fragment van Edward is ook aangrijpend.