maandag, juni 11, 2012

Vlag en Wimpel!


Tralala jubel juich! Een Vlag en Wimpel voor Groeten uit 2030! Daar ben ik heel erg blij mee. Om twee redenen in het bijzonder. Ten eerste omdat het boek nu een tweede kans krijgt. Tegenwoordig ligt een boek zo'n vier maanden in de boekhandel. Daarna komen de uitgevers met een treinlading nieuwe boeken en blijven alleen de bestsellers over. De kans dat je boek opnieuw wordt ingekocht is nihil. De kans dat een niet verkocht boek wordt teruggestuurd is gigantisch. Maar nu krijgt het dus opnieuw aandacht en dat is geweldig.

De andere reden is dat het boek een missie heeft. Natuurlijk staat het bol met leuke gadgets en uitvindingen waar we in de toekomst mee te maken krijgen, maar het is meer dan dat. Het gaat ook over het milieu, over ontbossing, over overvisserij, over het water- en voedselprobleem. En natuurlijk over de plastic soep: gebieden met drijvend afval in de oceanen ter grootte van het Iberisch schiereiland.

Het is trouwens dubbel feest hier in huis, want Bibi heeft een Zilveren Griffel voor Winterdieren!

6 opmerkingen:

ted zei

Hartelijk gefeliciteerd! Ik heb de lijst met Vlag & Wimpels nog niet getraceerd, maar dat komt ongetwijfeld nog. Feest in huize Dumon Tak - Schutten: Zilver + Vlag & Wimpel. Bibi had gisteren van het Q-feest al een feestmaal voor je mee naar huis genomen! :-)

Henriette zei

Goh wat goed zeg! Hartelijk gefeliciteerd jullie allebei.
Ik heb Groeten uit 2030 ook gelezen en er staat heel veel in wat ik niet wist over het milieu en nu wel snap, er staat heel veel in, en Winterdieren is ook zo'n mooi boek.
Gefeliciteerd

Kaat Vrancken zei

Van harte gefeliciteerd, ook van Borrrreke uit Vlaanderen en natuurlijk ook van Kaat :-)

Jan Paul zei

Het feestmaal bleek zeer geschikt als lunch. Een huisgenoot die vandaag niet in de prijzen is gevallen vond het erg onterecht dat zij er niets van kreeg. 'Noem het dan ook geen doggybag' vond ze. Wel kreeg ze een pensstaaf waar ze zeker een uur op kon knagen.

Dank voor de felicitaties!

Joyce van den Beuken zei

Van harte, Jan Paul! Doe je ook vooral Bibi een dikke felicitatieknuffel van mij?

Corien zei

van harte gefeliciteerd allebei!! Elke keer als mijn moeder 'winterdieren' ziet liggen, schrijft ze Bibi's naam en de titel op. Ik geloof dat ik een cadeau weet voor haar 81e verjaardag.