vrijdag, juni 29, 2012

Is dat alles?



Dit is mijn nieuwe boek! Dat wil zeggen, het zijn alle illustraties van Kees de Boer op een rij. Geen non-fictie dit keer, maar een prentenboek-met-behoorlijk-wat-tekst. Het heet: Is dat alles? En het zal ergens voor de Kinderboekenweek verschijnen.

De tekst is niet zo maar tot stand gekomen. Ik heb hulp gekregen van niet de minsten: Tjibbe Veldkamp, Mirjam Oldenhave, Edward van de Vendel, Jaap Robben en Bibi natuurlijk. Bovendien is het verhaal compleet maar dan ook compleet gejat van deze sketch.
In that case it better be good zou je dan zeggen. Nou...

Ik heb er zo lang aan gewerkt dat de objectieve blik totaal verdwenen is. Als je honderd keer hetzelfde liedje hoort word je dat uiteindelijk spuugzat. Sommige zinnen in het boek heb ik zelfs nog heel wat vaker gelezen. Maar elke keer als Kees met nieuwe tekeningen aan kwam, dan ging het weer helemaal opnieuw leven en werd ik weer net zo enthousiast als in het begin. Bovendien moest ik de laatste keer dat ik het las toch weer gniffelen. Het zit dus wel goed denk ik.

Twijfels horen erbij. Soms kan ik pas jaren later zeggen of iets van mezelf goed is of juist niet. Gelukkig is het boek alleen al de moeite waard vanwege de hilarische tekeningen van Kees.

De komende tijd zal ik wat dingen laten zien en uitleggen waarom Kees zo'n held is.

1 opmerking:

Stefan zei

En komen we nu te weten wat er met de sok van Jip is gbeurd?