donderdag, mei 03, 2012

Wetenschap 101

Je kunt aan vijf verschillende politiekwatchers vragen hoe groot de kans is dat we voor 2013 een nieuw kabinet hebben. Dan krijg je vijf verschillende antwoorden waar je niets mee opschiet. Je kunt het ook gewoon even aan Ionica Smeets vragen en dan krijg je één helder antwoord. Zij berekent het voor je neus op de achterkant van het spreekwoordelijke sigarendoosje (niet letten op de boekenkast):



Dat doet ze op de site wetenschap101. Samen met Govert Schilling die op het blog over sterrenkunde vertelt. Elke dinsdag en donderdag kun je er nieuwe filmpjes vinden. Over de marathonloopster die op acht seconden na de limiet miste: hoeveel meter is dat? Over hoe ver een lichtjaar nu precies is (een stuk verder dan je in acht seconden kunt lopen). Over waarom je met slechte ogen béter planeten van sterren kunt onderscheiden dan met goede ogen. Over het verschil tussen zeven seconden gemiddeld en zeven seconden gemiddeld. En over nog veel meer.

'Heel leuk, maar daar heb ik helemaal geen tijd voor...' hoor ik u denken. Ha! Wel dus. Elk filmpje duurt namelijk maar 101 seconden. En daar heeft iederéén tijd voor. Kijken dus.


Bent u ook op zoek naar effectieve reclame voor úw blog? Neem dan vandaag nog contact op met Sien de Hond Mediaplanning bv en vraag naar de voordelige advertentietarieven.

2 opmerkingen:

Ionica zei

Ik hoopte natuurlijk dat iemand nu ASMR zou ervaren bij mijn filmpje. Misschien moet ik wat smakkender praten. Of de elementen van periodiek systeem opzeggen terwijl ik een grapefruit eet. Maar ik lust helemaal geen grapefruit.

Jan Paul zei

Met een grapefruit of het periodiek systeem gaat het zeker lukken. Met gewone 101 filmpjes niet, want het werkt veel beter met oninteressante teksten.