woensdag, februari 01, 2012

Wij zijn ons breintje


Je hoeft op Google maar het woordje 'wij' in te toetsen, gevolgd door een spatie en bij de suggesties staat al 'Wij zijn ons brein'. Dan is er toch wel sprake van enig succes, lijkt me. Tijd voor een kinderversie van deze bestseller, dachten Swaab en de uitgever terecht. Maar kinderboeken schrijven is toch een vak, dus moest er iemand gevonden worden die met Swaab zou kunnen samenwerken. En als je Dick Swaab heet, dan wil je meteen de beste.

Dus ja, je raadt het natuurlijk al, logisch... inderdaad, duh, dan kom je bij Bibi uit. Daarom is Bibi eerst op audiëntie geweest. Maar omdat het een onderwerp is dat toch iets meer bij mij ligt heeft ze ook het advies gegeven om met mij te gaan praten. Swaab en de uitgever hebben daarom eerst Kinderen van Amsterdam en Iedereen is gek gelezen en hebben mij toen uitgenodigd.

Gisteren had ik een gesprek met Swaab en het klikte goed. Dus na twintig minuten kwam de witte rook in vorm van de woorden 'laten we het doen'. Het wordt dus een kinderversie van Wij zijn ons brein. Heel veel meer kan ik er nog niet over zeggen omdat ik eerst na moet gaan denken over de vorm.

Wanneer het boek uiteindelijk zal verschijnen is ook nog onduidelijk. Maar wie toch niet zo lang kan wachten en meteen al een leuk kinderboek over het brein wil kan natuurlijk vandaag al 'Iedereen is gek' aanschaffen. Officieel goedgekeurd door de professor himself.

2 opmerkingen:

Pascale zei

Ik teken alvast in. Iedereen is gek ken ik nu uit mijn hoofd omdat mijn zoon dagelijks verslag kwam doen (hij gaat ook telkens op één been staan omdat jij gezegd hebt dat hij het anders verleert), dus ik ben wel toe aan wat nieuws. We zullen de tijd overbruggen met Groeten uit.

Diet zei

Cool! Gefeliciteerd en ik zit op m'n handen. Hup, schrijven!