maandag, januari 16, 2012

Een buik van wol

Jaap Robben is een van de meest geprezen auteurs van dit moment. Zijn boek 'De zuurtjes' kreeg veel lof en wordt nu al vertaald in het Afrikaans en Duits. Naast schrijver is hij ook dichter en theatermaker en gisteren zag ik zijn voorstelling 'Een buik van wol'. Het stuk wordt gespeeld door Joep Conjaerts en Susanne Roos van Theatergroep Fien. Het verhaal gaat over Mevrouw Catharina, die een buik van wol krijgt wanneer ze verdriet heeft. Ik kreeg van de voorstelling geen buik van wol, maar wel een gigantische brok in mijn keel en tranen in mijn ogen.

Hier vind je de speellijst van Theatergroep Fien. Mocht je de kans krijgen om de voorstelling te zien: doe het.

1 opmerking:

Diet zei

Alleen van de titel word ik al blij. Veel voorstellingen zijn trouwens schoolvoorstellingen zag ik.