vrijdag, december 16, 2011

Topdrietijd


Het is weer zo ver. We zijn al over de helft in december. Het Oranje-jaaroverzicht hebben we nota bene zelfs al achter de rug. Hoog tijd voor de eindejaarslijstjes. Op dit blog is slechts ruimte voor de drie beste, slechtste, mooiste, grappigste, ontoerekeningsvatbaarste, kleurrijkste, harigste, cholesterolverlagendste, evenhoevigste, cafeïnevrijste, oubolligste, renteverlagendste, gevederdste of wat-dan-ookste top drie van het jaar. Natuurlijk, boeken, cd's en films en dergelijke mogen altijd. Graag zelfs. Maar ik zie ze liever wat spannender. De mooiste rugbyshirts hebben we bijvoorbeeld gehad. Dierenfilmpjes. Tuinvogels. Openingszinnen. Hoe verrassender hoe beter. De winnaar krijgt een boek van mij naar keuze.

Mail je top drie (eventueel met foto's) naar info@(hierdanmijnhelenaamvoluitzonderstreepjes).nl

Ter inspiratie hier, hier en hier enkele inzendingen van afgelopen jaren.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik kijk bijvoorbeeld al uit naar de 3 meest belachelijke uitspraken van Geert Wilders. Of de 3 meest idiote beslissingen van het Nederlands kabinet. Maar als Vlaming kan ik daar niet echt aan meedoen.

Stefan

Ionica zei

Leuk, dit zet ik op één in mijn topdrie van dingen die ik zou willen doen als ik eens wat meer tijd had.

Ionica zei

ps Maar ik heb vast wel tijd om de ongetwijfeld hilarische inzendingen ergens tussendoor te lezen.

tedvanlieshout zei

Hier mijn top 3:
1.2
2.1
3.3

Ted

Diet zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Diet zei

Oei, er ging iets mis net. Hier nog een keer.
Mijn favorietenlijst kan dit jaar natuurlijk alleen maar uit hausgeprüfte handige poetsmiddeltjes bestaan, met dank aan alle lezers die me honderden tips en trucs stuurden.
1. soda
2. groene zeep
3. schoonmaakazijn.
Tradities moet je koesteren, dus ook dit jaar drie top-3's van mij.
Nummer TWEE:
Lekkerste vlees- en visvervangers:
1. falafelballetjes
2. nepvlees
3. walnoten
DRIE: de fijnste kinderkerstliedjes:
1. Midden in de winternacht
2. Komt alle tezamen
3. Hoor de engelen zingen
Broodrooster en hapjespan heb ik, maar een van je boeken...smikkel smikkel smakk, altijd welkom :-)

Martijn zei

De top 3 van dingen die mijn het meest hebben verbaasd dit jaar.
1. De basisschool van mijn kinderen ging failliet.
2. SNAFU is een echt (Engels) woord.
3. Mark Rutte is weer politicus van het jaar.
4. Mensen verwachten nog steeds dat ik me aan de regels houd.

Martijn zei

*mij
Autocorrect+ niet nalezen...