donderdag, december 01, 2011

Jarig

Vorig jaar op 30 november werd ik door de weergoden op dit cadeautje getrakteerd. Dat zat er dit jaar niet in. Sowieso niet op korte of middellange termijn...


Zo. Dat was me het verjaardagje wel. Helemaal overladen met geschenken en felicitaties. Een kleine greep uit de selectie:

* Van Bibi kreeg ik een Magimix keukenmachine. Jawel. Dat betekent dat ik er ineens zo'n driehonderd nieuwe recepten bij krijg van gerechten die ik vroeger te bewerkelijk vond om te maken.

* Van Sien kreeg ik een knaagstaaf die ze zelf per ongeluk heeft opgegeten.

* Van mijn ouders, schoonmoeder, zus en een beetje Bibi kreeg ik Aventus van Creed. Wie mij kent weet of dat een cd van een muzikant, een boek van een auteur of geur van een parfummerk is.

* Van Edward kreeg ik twee boeken waarover ik binnenkort meer op dit blog zal schrijven...

* Van Ionica kreeg ik een planetoïde die naar mij vernoemd is. Deze om precies te zijn. Best mooi ding toch? Ik ga er binnenkort maar eens heen.

* Van Jeska en de familie Van der Linden kreeg ik leuke post. Van de Belastingdienst trouwens, heel attent, ook. Maar die heb ik nog niet opengemaakt. Update 18:35 zojuist lag er ook nog een brief van Kees in de bus. Die heb ik natuurlijk wel meteen opengemaakt.

* Op Twitter en Facebook kreeg ik ongelooflijk veel felicitaties. Door die social media ga je je extreem jarig voelen. Via telefoon, mail en sms natuurlijk ook. Dank allemaal!

* Van Eberhard van der Laan en Lodewijk Asscher kreeg ik een live uitvoering van Stockhausens 'Helicopter Quartet' uitgevoerd op bladblazers. Ontzettend goed bedoeld.

* Van Henk Bleker kreeg ik kaartjes van Groningen - Ajax. Mijn moeder mag ook mee.

* Van Mark Rutte kreeg ik een presse papier met het logo van het Witte Huis.

* Van Barack Obama kreeg ik een gesigneerde foto van Mark Rutte.

* Van Geert Wilders kreeg ik handgemengde ras-el-hanout die hij op een marktje in Mekka had gekocht.

* Van Maxime Verhagen kreeg ik een prachtig in eigen beheer uitgegeven koffietafelboek over de voordelen van energie uit steenkool.

* Van Anouk kreeg ik 'The best of Ilse de Lange.'

* Van het Nobelprijscomité kreeg ik een brief met uitleg waarom het zo lang duurt.

* Van Johan Cruyff kreeg ik de DVD 'Louis van Gaal 21 jaar topcoach'.

* Van Mart Smeets kreeg ik een zelfgemaakt dvd-tje met ál zijn bloopers. Bijna dertien seconden uniek beeldmateriaal.

* En van zowel Netanyahu als Abbas kreeg ik een stukje grond op precies hetzelfde gebied in de Gazastrook om een huis op te bouwen.

9 opmerkingen:

Ionica zei

De lijst wordt steeds grappiger! Maar heb je echt he-le-maal niets gekregen van Ivo Niehe?

Jan Paul zei

Ben je helderziend of zo? Komt de post met een prachtig cadeau van Ivo. Een dvd-registratie van zijn show in Parijs. Met de director's cut, slow motionbeelden van de zingende Ivo, het slotapplaus vanuit 17 camerastandpunten, een nabespreking van Ivo waarin hij uitlegt hoe goed Yves Montand deze show zou hebben gevonden en ondertiteling in 147 talen, vertaald door Ivo zelf.

Gina zei

hahaha! kostelijk!

Ionica zei

Geweldig! Wat een fidele vent is die Ivo toch.

Heeft Doutzen Kroes ook nog iets gestuurd? Ze had het wat druk de laatste tijd, maar ik kan me niet voorstellen dat ze je is vergeten.

bibi zei

Ionica, het pakketje van D.K. heb ik onderschept, hèhèhè.

Jan Paul zei

Zal ook wel een DVD van Ivo Niehe zijn geweest.

bibi zei

niet

Anoniem zei

Erg gelachen. Wist niet je zo leuk was :) Ik zal vaker je blog lezen.

A. Redhed

iwings zei

Haha...Zo wil ik ook wel jarig zijn,
maar in ieder geval nog bij deze van harte gefeliciteerd,
met een geringe vertraging kan dat nog net hoop ik.
ook al behoor ik niet in deze lange stoet van al deze very, very Very Important Persons..

ik vier de laatste tijd ook mijn onjaardagen.:-)