vrijdag, december 23, 2011

De top drie van Netty

Vandaag de top drie van collega Netty van Kaathoven. Het is een top drie van opbeurende gesprekken tijdens schoolbezoeken....


Deze foto heb ik stiekem van dit blog gestol... eh, geleend.

1. Ik heb pas een boek van u helemaal uitgelezen!
- Mooi! Welk boek was het?
- Het ging over Geronimo.
- Sorry, maar dat is niet door mij geschreven maar door een muis. Ik schrijf paardenboeken.
- O, ik haat paarden.

2. Welke prijzen heeft u gewonnen? Geronimo heeft veel prijzen.
- Geen. Maar dat komt vast snel. Zal ik dan nu weer verder gaan met mijn praatje?

3. Wat doet u voor werk?
- Wat dacht je dat schrijven is? Een slechtbetaalde hobby? Daar kon je eigenlijk wel eens gelijk in hebben ook.

1 opmerking:

Reggie Naus zei

Dat kinderen zeggen 'ik heb een boek van je gelezen' en dat het dan om een boek van een andere schrijver gaat gebeurt vaak. En soms blijkt dan ook dat lezers het concept van verschillende schrijvers die verschillende boeken schrijven niet begrijpen. Dat ze dus denken dat er één persoon is die alle boeken heeft geschreven. Dat is altijd even schrikken.