dinsdag, december 20, 2011

De top drie van Michal

Michal heeft een top drie van ‘social-media-ergernissen’




1. De lekker-vaag-maar-toch-interessant-tweet
Bijvoorbeeld: ‘onderweg naar een leuk gesprek.’
Ja hallo! Ik wil weten wie, wat , waar, hoe en waarom. En anders niet.

2. De kijk-ik-ben-lekker-sportief-tweet
Bijvoorbeeld: ‘just completed a 5 km-run’.
Dan kun je net zo goed twitteren: ‘ik ben goed bezig en jij hangt op de bank, looser!’

3. Cyber-slijmen
Tieners pesten elkaar op internet, maar onze generatie doet het tegenovergestelde. Dus als iemand een berichtje plaatst als ‘Kijk, ik heb een nieuwe kamerplant gekocht’, komen er vervolgens 34 ‘vind ik leuks’ en 48 reacties in de trant van ‘Oooo, wat mooi!’. (wat niet wegneemt dat het best leuk is. Zeker als je een slecht humeur hebt. Gewoon even een fotootje uploaden, en de complimentjes stromen vanzelf binnen…)

2 opmerkingen:

Elke zei

Mijn social media ergernis is mensen op twitter die honderden mensen volgen om maar terug gevolgd te worden. Als je dan niet terug volgt ontvolgen ze je na een paar dagen weer.

Ionica zei

Oooo, wat een leuke top 3!