vrijdag, december 30, 2011

De top drie van Marloes

Sorry, maar wéér een ontzettend leuke vandaag. Als je een saai blog wilt lezen ga je maar naar Graaf Sandwich. Vandaag een inzending van Marloes Robijn. Dat is deze Marloes (en ja, ze heeft de sledetocht gewonnen!). Haar top drie gaat over, nou ja, lees zelf maar:

Een meest-geluisterde-liedjes-van-2011-top-één met Daydreaming van Dark Dark Dark met stip op één en een Sinterklaasgedicht met muzikale effecten voor iemand die vaak vrolijk "Woehoe" uitroept, leidden samen tot een top drie van liedjes met "Woehoe" erin.
Best moeilijk, want als je even zoekt zijn er heel veel liedjes met "Woehoe". In sommige liedjes zit een korte, maar intense "Woehoe", andere liedjes zijn ervan doordrongen. Er zijn trouwens ook mensen die al lijstjes hebben gemaakt van deze liedjes. Als er al zulke lijstjes bestaan, dan ga je toch bijna denken dat alles al bestaat op internet. Dus ik ben ook voor een top drie van dingen in liedjes of liedjes over dingen waar nog geen openbare lijstjes van bestaan, iemand?

Uiteindelijk ben ik tot de volgende top drie gekomen:

3. One Last Whoo-Hoo! For The Pullman van Sufjan Stevens




2. Kissing the Lipless van The Shins




En dan toch weer met stip op 1:

1. Daydreaming van Dark Dark Dark



PS. Waar komt de uitdrukking "Met stip op (+ nummer)" eigenlijk vandaan?

2 opmerkingen:

Igor zei

In het heerlijke boek Bezoek van de knokploeg wordt een kind beschreven dat pauzes in popliedjes verzamelt.

Ik vermoed dat die stip uit de tijd stamt dat er veel geknipt en geplakt werd. Denk bijvoorbeeld aan de sportfotograaf die een kleine foto van een voetbal in z'n doka had liggen; om op een balloze actiefoto te plakken.
Sommige liedjes kregen volgens mij een stip omdat ze zo snel stegen.

Ionica zei

Woo-hoo! Die liedjes van Sufjan Stevens en The Shins zijn twee van mijn favorieten, maar Daydreaming van Dark^3 kende ik nog niet en ga ik vast in 2012 nog vaak luisteren.