donderdag, december 22, 2011

De top drie van Ionica

Ionica schreef eerst dat ze totaal geen tijd had voor een top drie. En wat zien we hier...? Dat levert weer extra punten bij de jury op.

Hierbij toch een top 3! Ik ben heel lui geweest en heb domweg gekeken welke nummers ik in 2011 het vaakste heb geluisterd (leve last.fm http://www.last.fm/user/ionicaS). Ik vond het altijd heel leuk als Edward iets over zijn favoriete muziek instuurde, dus wie weet vinden andere lezers dit ook fijn. En anders kunnen ze altijd lachen om hoe manisch ik ben (de nummer 1 heb ik 77 keer gedraaid - valt voor mijn doen nog mee, vorig jaar kwam de nummer 1 boven de 200 keer).

Ionica's drie liedjes van 2011

3. Bryan Ferry - Don't think twice, it's alright (64 keer)
Dit nummer ontdekte ik via een Spotify playlist. Ik heb geen idee of Brian Ferry een beetje salonfähig is, maar ik vrees van niet. Het nummer blijkt ook nog een cover van Bob Dylan (en op YouTube zie je dat Jan en Alleman dit nummer ook spelen). En toch vind ik het prachtig en de versie van Ferry het allermooiste.




2. Crystal Fighters - Plage (71 keer)
Natuurlijk kennen jullie dit liedje allemaal. Het was de zomerhit van 2011 en ik word er nog steeds elke keer vrolijk van.




1. Amatorski - Come Home (77 keer)

Dit nummer hoorde ik op 1 januari 2011 op Studio Brussel en heb ik de rest van het jaar grijsgedraaid. En het wordt alleen maar mooier.

4 opmerkingen:

bibi zei

Alles wat B. Ferry covert is mooier dan het origineel. Knockin' on heaven's door, aaaaaaah! Alleen ik kan het niet vaak achter elkaar draaien want het is een cassettebandje in de auto.

Pascale zei

Deze vind ik ook mooi. Ik had wel het gevoel dat ik 2011 buiten de realiteit geleefd heb, want alledrie de liedjes waren nieuw voor me. Ik kende 'Don't think Twice' alleen van Bob Dylan en 'Plage' en 'Come Home' alleen zonder titel of bandnaam. Bedankt dus, Ionica!

Corien zei

wat een heerlijke muziek, Ionica!

Ionica zei

Fijn dat jullie het mooi vinden! Ik ga snel Brian Ferry's Knockin' on heaven's door luisteren. Misschien haal ik nog wel 80 keer voor het einde van het jaar ;-)