donderdag, december 29, 2011

De top drie van Igor

Wie had ooit gedacht dat succesgoeroe Igor Wijnker aandacht aan dit nederige blog zou besteden? Wie had gedacht dat hij ook nog eens een top drie zou opstellen? En wie had gedacht dat hij in die top drie zelfs de geheimen van zijn immense succes zou gaan prijsgeven? Nou, mijn redactie en ik niet.

Op seminars, congressen en tijdens interviews met landelijke tv-stations vragen ze me steevast wat het geheim van mijn enorme succes, belachelijke populariteit en obscene rijkdom is. Om mijn mythische status in stand te houden, lach ik dan minzaam en zeg ‘Well, off course is that the secret of the smith’.
Voor de lezers van dit blog wil ik graag mijn zogenaamde geheim prijsgeven. Omdat jullie wel intelligent zijn en mijn oer-Hollandse inborst zullen begrijpen.
Ondanks het reeds genoemde overweldigende succes -dat mij ook maar is overkomen- ben ik een gewone jongen gebleven. Ook al beweren mijn ouders en zussen in de media dat ik zo veranderd ben en dat ze me niet meer kunnen bereiken. Terwijl ze gewoon het telefoonnummer hebben van de secretaresse van mijn woordvoerder.
Dat ik zo gewoon ben gebleven blijkt wel uit mijn top 3: feitelijk de motor van mijn succes. Waarbij ik moet vermelden dat de eigenlijke basis het kloosterbrood is, van de bakker bij ons om de hoek. Die mij dagelijks een halfje toestuurt, waar ter wereld ik mij ook bevind.
Het beleg wil incidenteel nog wel ‘ns variëren, maar in 9 van de 10 keer is dit de volgorde.

Op nummer 1:
Vegetarische tuinkruiden paté



Boterham nummer 2:
Belegen of extra belegen kaas.


Ik heb gemerkt dat veel logees de plakjes kaas stapelen. Daar zal ik verder geen moreel oordeel over vellen, al moet ik mezelf enorm inhouden, maar zoals je ziet bedekken tweeënhalve plak de gehele boterham en dat lijkt mij afdoende. Gezond en (soms enorm hilarisch!) is om de boterham extra te versieren met komkommer of paprika. ‘s Middags mag nummer 2 ook oude kaas zijn.

(afbeelding 2a)


(afbeelding 2b)

De afsluitende boterham, nummer 3:


Mag met zoet worden belegd. Soms is het pindakaas of appelstroop, maar grote favoriet is hagelslag. Zoals je ziet was de eter te gulzig (of de fotograaf te laat) om nummer 3 in vol ornaat vast te leggen.

Igor Wijnker is een veelgevraagd motivational speaker en managementgoeroe. Zijn wereldwijde bestseller Back to Basics (Nederlandse editie: Doe effe normaal, man!) wordt massaal omarmd in deze moeilijke economische tijden. Je kunt hem boeken via www.igorwijnker.nl Wijnker is het hele jaar met zijn privéjet onderweg, maar tijdens de kerstdagen wil hij met vrouw en (toekomstig) kind thuis zijn, op het Groningse platteland.

3 opmerkingen:

Gina zei

die komkommerschijfjes op de pindakaas al eens geprobeerd Igor? vreselijk lekker! en een breed grijnzend geslaagde Top 3.

Igor zei

Wel veel goeds over gehoord en gelezen, maar nog nooit geprobeerd, Gina. Ik wil het wel proberen, al lijkt het me sterk dat ik daar nog succesvoller en rijker van zal worden.

Gina zei

Nu je de Winnaar van 2011 bent, zal de weg naar nog meer roem en rijkdom je vast met open schoeisel willen ontvangen, hoor! Proficiat.