maandag, oktober 24, 2011

Naturalis Late Night


Vrijdag 28 oktober is er een late night voorstelling in Naturalis (klik op de afbeelding voor het complete programma). Het belooft zeer de moeite waard te worden, met onder andere Bas Haring en de onvolprezen Ype & Willem. En ik krijg het laatste woord! Dat betekent dat ik van alles mag doen: een column, een verhaal of een gedicht voorlezen. Maar ik denk aan een 'Dijkshoorntje', een ter plekke geschreven commentaar op de avond. Spannend en leuk om te doen. Momenteel heb ik er enorm veel zin in. Vijf minuten voordat het programma begint zal ik met door mijn keel gierende zenuwen denken 'waarom heb ik me hier in hemelsnaam voor opgegeven?', maar als het lukt... dan zullen de endorfinen door mijn aderen huppelen.

4 opmerkingen:

tedvanlieshout zei

Spannend, maar je hebt in je achterzak toch wel iets voor als het niet lukt om een Dijkshoorntje te doen? Als je wat achter de hand hebt, hoeven de zenuwen niet zo door je keel te gieren.

Diet zei

Is een Dijkshoorntje hier ter plekke door jou bedacht of staat het al lang in van Dale en had ik dat gemist?

Succes vrijdag. Mijn moeder zegt altijd als ik zenuwachtig ben: je kunt het toch? Nou dan.

Jan Paul zei

Ted, Ik heb geen tekst klaar die er goed bij past. Die zou ik nu al kunnen schrijven, maar het is natuurlijk sterker om in te haken op wat er gezegd en gedaan wordt. Ik stel vooraf een lijst op van dingen die ik kan gaan doen en kijk op de avond zelf wat het best past.

Dank je Diet! Volgens mij staat het werkwoord Dijkshoornen nog niet in de Van Dale. Maar dat is uiteraard een grote omissie.

Ionica zei

Het werkwoord moet natuurlijk Dijkshoornon zijn ;-)

Veel succes vrijdag, ik kan waarschijnlijk niet komen, jammer. Ik weet vrijwel zeker dat je ter plekke een leuke afsluiting kunt verzinnen.