maandag, oktober 17, 2011

Kinderhaters


Nog even over het stukje in Vrij Nederland. Daarin worden maar enkele schrijvers genoemd; in werkelijkheid zijn het er veel meer. Mijn brievenbus en mailbox puilde uit van de reacties van anonieme kinderhaters. En die gaan een stuk verder dan wij. Ze noemen nog net niet dat kinderen opgewacht moeten worden bij het schoolplein, met honkbalknuppels en fietskettingen. Hier een greep uit de selectie, waar ik mij overigens totaal, maar dan ook totaal van distantieer:

'Ik haat kinderen. Wist je dat sommige van hen niet eens zindelijk zijn?'
'Het ergste is dat je ze niet mag slaan.'
'Ze zullen nooit eens een keer iets voor je betalen. Ze gaan er altijd van uit dat jij dat doet.'
'Eerst huilen, dan praten. Typisch iets voor kinderen.'
'Ik heb sowieso al niets met geheelonthouders, maar kinderen...'
'Ze moeten het kinderspeelgoed weer minder veilig maken.'

3 opmerkingen:

Pascale zei

Dat moet een gezellig boel geweest zijn gisteren. Op zich zijn er wel genoeg donkere hoekjes in en om het museum om met fietskettingen en honkbalknuppels een paar van die onzindelijke, kwijlende uitvreters op te wachten.

Leuke film trouwens, waar die foto uit komt. En net dát stukje uit de film is geschreven door Roald Dahl. Ook al zo'n kindervriend.

Diet zei

Je distantieren van kinderhaters? Opwekken tot geweld tegen kinderen zul je bedoelen. Nee, hier kom je niet zo makkelijk mee weg, als je dat al dacht.

Gina zei

hm, ik moest verschrikkelijk lachen om het zinnetje "het ergste is dat je ze niet mag slaan".