maandag, september 26, 2011

Dit is geen reclame

Verzoek van het Letterkundig Museum of ik even reclame wil maken voor de Kinderboekenmarkt op 16 oktober, van 11.00 tot 17.00 uur in het Kinderboekenmuseum naast Den Haag Centraal. Nou, ik dacht het dus niet. Ammehoela. Ik sta niet eens op de poster, terwijl ik er wel ben. Dan ga ik ook geen reclame maken. Het is natuurlijk een geweldige gelegenheid om een enorme treinlading auteurs en illustratoren tegen te komen, maar dat zul je niet uit mijn mond horen. En dat het ook nog eens helemaal gratis is moet je maar van auteurs vernemen die wél op de poster staan. Ik ben malle pietje niet.

9 opmerkingen:

bibi zei

De auteursnamen gaan van belangrijk - rood - tot iets minder belangrijk -blauw - tot marginaal belangrijk - wit - tot onnoembaar belangrijk - doorzichtig. Jij, mannetje, behoort tot de laatste gelukkige categorie. En je naam in wit, dat is pas anti-reclame.

Jeugdbib Ham zei

Er staat in de rechterbenedenhoek wel mooi 'en andere favorieten'. En jij, Jan Paul, bent toch een echte favoriet. Niet?

Pascale zei

Volgens mij staat jouw naam er als anagram in. Dat heb je vaak met educatieve projecten (en dit is onmiskenbaar een educatieve poster). Ik zag al ergens een vage 'Jan' staan en een onbeduidende 'Paul' - uit al die ondergeschikten krijg je uiteindelijk de enige echt belangrijke naam.
Ik weet niet of je weet hoe groot dat kinderboekenmuseum is, maar als ze jouw naam er plompverloren opzetten, kunnen ze dadelijk weer opnieuw beginnen met die verbouwing.

Jan Paul zei

Jaja. Onnoembaar belangrijk, een echte favoriet, anagram. Mooie boel allemaal. Ik tel niet meer mee. Ik ben passé. Jan Paul Schutten: has-been. Nee: Jan Paul wie...?

Dit is trouwens geen reactie op Rian Visser. Ik snap dat zij écht boos is. Bovendien stond dit stukje er eerder.

Pascale zei

Mazzel trouwens dat Dikkie Dik wel kan komen (om even de verhouding tussen de grootte van de naam en het lettertype op de poster in perspectief te plaatsen). Ik begreep dat ie volgeboekt was, maar er wordt gefluisterd dat hij grimmige telefoontjes heeft gekregen van een twitterende hond die wel vaker amok maakt. Iets met 'voorgoed afrekenen', maar daar wil ik vanaf wezen.

Jan Paul zei

Dikkie Dik is woedend omdat hij net zo groot staat afgebeeld als Kikker. 'Wie is die hele kutkikker nou?' schijnt hij te hebben geroepen. 'Wie heeft Sesamstraat hier op de kaart gezet? Die amfibie met zijn roodwitte onderbroek of ik? Nou?'

Ik ben benieuwd of Dikkie Dik nog wil verschijnen.

Hans Hagen zei

Jan Paul, staan wij niet samen op de achterkant?

Jan Paul zei

Nee, jij staat gewoon op de voorkant, Hans. Ze hebben er alleen in koeienletters Geronimo Stilton overheen geplakt.

Netty van Kaathoven zei

Wat een soap en wat een blunder! Oppassen volgend jaar dus als ze je als 'weinig bekende andere favoriet' gratis willen uitnodigen.
Mooie promotie voor jou als schrijver zal er vast ergens in de uitnodiging staan :-(