zaterdag, juli 09, 2011

Rectificatie De sok van Jip is wit

Op 26 mei schreef ik op dit blog een post met daarin de zinsnede dat De sok van jip is wit, deels geciteerd: ‘...misschien niet mijn beste boek is.’

De voorzieningenrechter te Amsterdam heeft mij op straffe van verbeurte van een dwangsom verplicht om het betreffende stuk van het blog te verwijderen en deze rectificatie te plaatsen. Onvoldoende is aangetoond dat De sok van jip is wit niet beter is dan bijvoorbeeld Kinderen van Amsterdam of Iedereen is gek. Er zijn geen overtuigende argumenten aangetoond waaruit blijkt dat De sok van jip is wit in literair opzicht minder is dan De wraak van het spruitje. Ik heb ten onrechte de indruk gewekt dat De sok van jip is wit buiten mijn top vijf van beste boeken valt. Indien ik beter feitenonderzoek had gepleegd zou ik nooit tot een dergelijke conclusie zijn gekomen. Publicatie van het desbetreffende blogstuk was daarmee onrechtmatig, abject en infaam.

3 opmerkingen:

Ted zei

Alleen een rectificatie? Geen gevangenisstraf, zelfs niet voorwaardelijk?

Jan Paul zei

Het OM eiste dat ik honderd keer het manuscript moest overschrijven.

Robbert zei

Prijs je gelukkig. In sommige landen wordt voor minder de rechterhand afgehakt...