maandag, juli 18, 2011

Iets rules!


Je mag gelovig zijn, je mag atheïst zijn, maar je krijgt altijd vervelende reacties als je zegt dat je in 'iets' gelooft, maar niet weet in wat. 'Oh, dat is zo makkelijk...', 'Ja, maar in wát dan?' of (met een gek stemmetje uitgesproken) 'Ik geloof wel in iets, maar ik weet niet in wat...' krijg je dan te horen.

Welnu, ik ben dat zat. Ik ben namelijk een streng orthodox ietsist. Als het nodig was om voor mijn geloof een rare outfit aan te trekken, een gekke baard te laten staan of verdoofde groente te eten, dan zou ik het meteen doen. Iets rules! Vet heftig. En niet zo'n beetje ook.

Ik heb namelijk sterk het idee dat er niet niets is, maar ik vind niet genoeg antwoorden in bestaande religies. En wat er dan wel is... Géén idee! Niemand weet het! Dat is zo'n beetje het probleem van geloven. Dûh.

7 opmerkingen:

Stefan zei

Nu ik de foto zie begin ik ook wel in iets te geloven.

Reggie Naus zei

Ik denk er precies hetzelfde over; heel herkenbaar dus. Strange minds think alike!

Jan Paul zei

Mooi Reggie! Misschien kunnen we dan een keer gezellig bij elkaar te komen om plannen te maken. Misschien zijn er wel filmsterren die zich bij ons aan willen sluiten, kunnen we fijn ketters op de brandstapel gooien of aanslagen beramen op ongelovigen!

En een outfit bedenken. Die hierboven kan niet. Dan wil Stefan ook meedoen en dat gaat heel slecht met Sien.

Reggie Naus zei

Hebben we ook een soort goeroe/leider nodig die in een paleis gaat wonen en door alle aanhangers op zijn wenken wordt bediend?

Jan Paul zei

Dat wordt lootjes trekken, denk ik.

Diet zei

Ik wil wel goeroe zijn. Als jullie dan tenminste wel op gepaste tijden mijn voeten kussen en me van heerlijke hapjes voorzien.

Jan Paul zei

Nee Diet, voor die positie gold geen vacature. Wel voor een enthousiaste aanpakker (m/v) die broodjes kan smeren en Rolls Royces poetst.