dinsdag, juni 28, 2011

Arctica


Een van die stipjes, daar ergens links van het midden, is de planeet Arctica. Daar kom ik vandaan. Op Arctica zijn de temperaturen steevast onder nul, er valt overal elke dag wel een fijn pak sneeuw en er zijn gemiddeld drie elfstedentochten per dag. Op Arctica is het fijn. 's Avonds zijn er overal mooie lichtjes en we eten vaak boerenkool en erwtensoep bij een knapperend haardvuur.

Voor iemand van Arctica zoals ik zijn de zomers in Nederland niet zo fijn. Ik volg webcams van plaatsen waar nu wel sneeuw ligt: de New Zeelandse Alpen, Argentinië en Riksgränsen. Ik kijk op youtube naar filmpjes van skiërs en bergafdalingen. En ik wacht geduldig tot de temperatuur weer zakt. En dan ergens in september, als de eerste frisse ochtend aanbreekt, als er bokbier te koop is of als de bladeren geel worden, dan begint het grote genieten weer.

2 opmerkingen:

ingrid zei

Zomerhuisje op Arctica?

Jeugdbib Ham zei

Welkom bij ons!