maandag, mei 02, 2011

Nieuws


Tot nu toe had ik bij 'breaking news' direct de televisie aangezet om alles te weten te komen. Vandaag was dat voor het eerst totaal niet het geval. Ik denk niet dat de televisie iets toegevoegd zou hebben aan alles wat ik op internet (en vooral via Twitter) kon bekijken en lezen. Pas om half twee zag ik het journaal, en inderdaad: geen interessante nieuwe feiten. Integendeel, ik zag allemaal 'verplichte kost', zoals reacties van Hillen en Leterme, waar ik totaal niet in geïnteresseerd ben.

Het heeft ook met de aard van het nieuws te maken. Het was geen 'developing story,' zoals een brand of ramp. Maar ook in zulke gevallen legt de televisie het steeds vaker af tegen internet en twitter. Benieuwd hoe dat over vijf jaar zal zijn.

De grote verliezers van dit weekend zijn Trump en Fox News, die tijdens het journalistendiner het mikpunt van spot waren. Fox deed daar vannacht nog een paar schepjes bovenop door herhaaldelijk te blunderen bij het nieuws over Bin Laden, zie boven.

1 opmerking:

Gina zei

heb in YouTube enkele leuke filmpjes gezien, ja.