donderdag, april 21, 2011

Herinneringen aan brandend prikkeldraad


Deze week behandelen wij weer een ingezonden brief van een lezer. Dit keer van Hiebe van der Sneu uit Big Timber (Montana).

Beste Jan Paul,

Het seizoen van de steekbeestjes breekt weer aan, met als gevolg dat we soms nachten niet kunnen slapen van de kriebel. Heb jij een oplossing voor dit probleem?

Doei,

Hiebe


Ja Hiebe, daar heb ik een oplossing voor. Ik heb zelf een keer een allergische reactie gehad van Bugles sweet chili, waar bij ik onderhuidse kriebel kreeg aan de binnenkant van mijn handen. De reactie was heel heftig en krabben hielp uiteraard niet. Ten einde raad hield ik mijn handen onder een snoeihete kraan. Net zolang tot het zo'n pijn deed dat ik er niet meer tegen kon. Dat hielp. En het helpt ook tegen muggenbulten en andere vormen van kriebel. Soms moet je het een of twee keer herhalen, maar verder werkt het buitengewoon effectief. En de pijn van het water trekt na een paar seconden alweer weg.

2 opmerkingen:

Jeugdbib Ham zei

Dank je wel voor deze nuttige tip, Jan Paul!
Weet je ook wat tegen okselgeur? Want met die hitte...

Jan Paul zei

Deo?