maandag, maart 07, 2011

Vleugels


Iedereen die Botjes kent van Angela de Vrede en Midas Dekkers zal Ik wil vleugels daar meteen mee vergelijken. Het heeft dan ook dezelfde opzet en hetzelfde formaat. Maar ik durf met een gerust hart te beweren dat 'Vleugels' mooier is. Angela heeft namelijk een iets andere techniek toegepast. Bij Botjes heeft ze pentekeningen gebruikt die verkleind in het boek zijn weergegeven. Voor ons boek heeft ze alleen maar potloodtekeningen gebruikt. Zo kon ze telkens weer iets veranderen als ze niet tevreden was en kon ze net zo lang sleutelen totdat de tekening in haar ogen helemaal perfect was. Daarna verhoogde ze het contrast met de computer, zodat je uiteindelijk wel mooie donkere lijnen te zien krijgt. Het is een subtiel verschil met Botjes, maar ik vind het zeer geslaagd. Het maakt de tekeningen zachter en gedetailleerder.

2 opmerkingen:

Pascale zei

Ik word met de minuut nieuwsgieriger!

Diet zei

ik ook. kijken jullie trouwens ook beleefdelente.nl? soo liefff!!