vrijdag, maart 25, 2011

Bol


Tijdens de Boekenweek – en misschien daarna ook nog – staat er een filmpje met mij op Bol.com. Waarom ík daar sta, als kinderboekenschrijver tussen de auteurs voor volwassenen, begreep ik niet helemaal. Maar als je door je grootste afnemer gevraagd wordt om zoiets te doen, dan ga je geen kritische vragen stellen.

Toch heb ik me wel degelijk even afgevraagd of ik er aan mee zou werken, omdat ik meer sympathie heb voor de kleinere (kinder)boekwinkels die het nu zo lastig hebben. Aan de andere kant is Bol natuurlijk een volkomen logisch instituut van deze tijd en is het niet meer weg te denken. Bovendien koop ik er graag. Zelden boeken, maar wel regelmatig dvd's. Inconsequent, weet ik. Daarnaast verkoopt een kleine boekwinkel geen boek meer als ik weiger om mee te werken aan een filmpje voor Bol. Misschien verkopen ze er juist wel meer door.

5 opmerkingen:

Ionica zei

Ik kan me goed voorstellen dat je het gedaan hebt, dit is heel goed voor je naamsbekendheid.

Ben je wel tevreden over het filmpje? Ik vond de filmpjes tamelijk liefdeloos gemaakt. Jij en andere schrijvers vertellen wel mooie dingen, maar het ziet er allemaal net een beetje flets uit. Ik had het idee dat jij en bijvoorbeeld Arjen Lubach veel sprankelender zijn dan jullie in de filmpjes lijken. Die vragen in beeld vond ik ook een beetje sneu.

Corien zei

Heel leuk! Haha, 'niet onverdienstelijk'. Bibi is vast erg blij.

Jan Paul zei

Ja, Bibi was wel blij op het eind, Corien.

Ionica, het was een beetje statisch allemaal. Zittend in een stoel, één camera, niet teveel bewegen om in het frame te blijven...

Volgende week meer filmpjes!

Corien zei

van onze spion in Bologna??

Jan Paul zei

Yep!