vrijdag, oktober 29, 2010

Iedereen is nog één keer gek



Nog één keer het omslag, maar dan de Nederlandse versie (klik voor groot). Niet als schaamteloze promotie, want daar doe ik natuurlijk niet aan. Maar ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. De foto van Ype en Willem vond ik meteen leuk, maar aan de vormgeving moest ik vooral bij de Vlaamse variant even wennen. Dat is inmiddels gebeurd, maar in de boekwinkel heb je natuurlijk niet de tijd die ik had. Ik denk daarentegen dat het in elk geval een boek is dat je het toch even op pakt. En dan zie je de experimenten en de andere fotostrips, dus dan zit het wel goed.

Wel grappig is dat mijn naam in de Nederlandse versie een stuk groter is. Hier ben ik toch een stuk bekender! Wie niet in België woont en de Vlaamse versie mooier vindt - of niet wil wachten - kan het boek toch hier alvast bestellen.

7 opmerkingen:

Lucienne zei

Ik denk dat ik het Vlaamse boekomslag niet ietsjes mooier vind ... Maar dat jouw naam bijna niet te lezen is, dat is geen stijl natuurlijk!
Is het Vlaamse boek tekstueel ook anders, of maakt het geen verschil?

Jan Paul zei

Verder zijn ze precies hetzelfde, Lucienne. Heel soms is er een typisch Nederlands woord of gezegde uit mijn manuscript vervangen door een neutraler woord. Daardoor is het niet nodig een Vlaamse of Nederlandse variant te maken.

Pascale zei

Ik vind het Nederlandse omslag het mooist. Het Vlaamse is wel wat opvallender, denk ik. Onwijs leuk onderwerp trouwens. De grotemensenversie van de serie 'Waanzinnig om te weten'.

Jan Paul zei

Het is zeker ook een kinderboek hoor, Pascale. Maar ik heb het ook geschreven voor middelbare scholieren en volwassenen. Vandaar mijn keuze voor Ype en Willem: die spreken bij iedere leeftijd aan. En ze zijn natuurlijk heel erg grappig.

Pasclae zei

O joh, ik dacht dat het alleen een volwassenenboek was. Des te beter!

Lucienne zei

O, ik had 'niet ietsjes mooier' geschreven, maar dat moet 'net ietsjes mooier' zijn.
Met jouw uitleg erbij vind ik het Nederlandse omslag denk ik toch beter, omdat die misschien meer de verschillende doelgroepen aanspreekt.

Diet zei

Het Vlaamse. Door het krachtige kleurgebruik, met geel erin, en de opmaak van de pagina is het krachtiger. Dat maakt de Nederlandse niet lelijk :-)