zondag, augustus 29, 2010

Merci!



Hartelijk dank allemaal voor de posts de afgelopen weken! Erg fijn dat het blog in goede handen was. Het blijft toch elke keer weer een gok, maar het is voor de zoveelste keer weer goed afgelopen.

En dan nu... welke bloggers hebben gewonnen?

Wie mij een beetje kent weet dat het gesigneerde gebonden exemplaar van De wraak van het spruitje niet anders dan naar Gina kan gaan. Wat jammer alleen dat het kleine muisje er niet in kan knagen.

Bij de recepten is het een stuk lastiger. Ik zou werkelijk niet weten welk recept het lekkerst is (en het duurt wat lang als ik wacht tot ik alle gerechten heb geproefd). Dus dan maar een ander criterium: welk recept is het gezondst? Ik denk dat er dan twee overblijven: Lucienne en Pascale, waarbij het gerecht van Lucienne volgens professor Katan dan toch het gezondst is. Lucienne krijgt dus het kookboek. Voor Pascale dan een reservebeloning, voor het recept en meneer W. Dus Pascale, is er een boek in mijn oeuvre dat je graag wilt hebben? Dan wordt dat je prijs.

Als jullie je adressen naar mij mailen, dan stuur ik de boeken zo snel mogelijk op.

Merci!

19 opmerkingen:

Greet zei

Goede vakantie gehad?

Ingrid zei

Welkom thuis!
Hebben jullie het leuk gehad?

Ik had nog een paar gastposts en leuke onderwerpen klaarliggen. Die moeten dan maar wachten tot een volgende keer.

Gina zei

hoi Jan Paul, dat vind ik echt leuk, heb al heel lang niks gewonnen, vind het echt mooi om een gesigneerd exemplaar te mogen ontvangen! hartstikke bedankt! ik heb gisteren nog zitten nagrijnzen om de aanvulling van Pascale en haar pisnijdige kreeft :-) een lach en een traan, nietwaar?

Nino vond vanmorgen overigens weer een piepklein muisje dat echter snel uit zijn hand sprong en in het groen verdween. Dat was een hele opluchting.

Gisteren ging ik kijken op de plek waar ik Twee Kootjes begraven had, in een zelf aangelegd talud van stenen en aarde waarin de woelmuizen dus gangetjes hadden gemaakt. Ik had een grotere steen voor de ingang van het gangetje liggen waar Twee Kootjes in zat. Toen ik ging kijken, was de steen een beetje verschoven. Twee Kootjes lag er niet meer in. En daar komt de gristelijke jeugd om de hoek kijken, want spontaan doemde herinneringen aan de jeugdbijbel op, toen Jezus na de kruisiging in een grot werd gelegd en daar later spoorloos uit verdwenen was.
Zou Twee Kootjes ook zo...

Optie 2: Hij leefde nog en is op eigen kracht uit het gangetje gekropen.

Optie 3. De vele katten die hier sluipen roken het muisje en hebben haar uit zijn gangetje gehaald. (maar ik zag geen pootafdrukken).

Ik hou het maar bij optie 1 dat aardig wordt aangevuld door de sighting van Nino deze ochtend. Dat was vast en zeker de wederopstanding van Twee Kootjes...

Yes, i'm a believer :-)

Pascale zei

Ach, wat leuk! En dat ondanks dat ik geplagieerd had (zonder het te weten trouwens, hè - 2007 is voor mijn tijd).

Ik ga even je oevre onderzoeken om tot een prijs te komen, ouwe Vestdijk.

Jan Paul zei

Ja Greet, het was een heerlijke vakantie. Waarschijnlijk blog ik nog wel over onze avonturen.

Ingrid, als je wilt kun je ze nog opsturen, dan plaats ik ze. Maar er komt ook zeker nog een volgende keer.

Gina, ik ben ook een believer!

Pascale, je kunt ook nog even wachten. In het najaar komen er twee heel leuke boeken uit. Een over slimme dieren en een over het brein. Anders kan ik Van wolf tot watje aanbevelen.

Ingrid zei

Gefeliciteerd, Gina, Lucienne en Pascale!

Gina, houd ons op de hoogte van de wederopstanding van Twee Kootjes. Ik kijk nergens meer van op. Bij ons kraken vensterbank, poezenmand en trap nog steeds alsof de kat er gewoon is. En in de geest is dat ook zo natuurlijk.

Ingrid zei

@Jan Paul: welnee, ik lees jou liever dan mezelf. Ze komen wel een andere keer. En anders kan ik altijd nog een eigen blog beginnen. :-)

Maar... wie weet kan ik me toch niet inhouden. Er zit wel wat bij dat goed aansluit bij je interesses. Misschien dat ik die toch nog even mail.

Lucienne zei

WOW! De laatste keer dat ik wat won, was de radiocassetterecorder op de fancy fair op de basisschool! O nee, het Palmolive-pakket bij de AH-wedstrijd, toen ik een jaar of dertien was. Ik ben er dus echt superblij mee!
Gisteren kreeg ik in de Jumbo nog een Côte d'Or-chocoladereceptenboek bij aanschaf van drie repen BonBonBloc (zolang de voorraad strekt, dus gauw naar de winkel), maar dat is natuurlijk heel wat anders!
Jan Paul, bedankt, en ook de andere prijswinnaars: gefeliciteerd

Jan Paul zei

Nou ja, eigenlijk was het recept voor tomatensoep van Ingrid (http://janpauls.blogspot.com/2010/08/gooien-met-eten.html) het gezondst, maar ik vond het niet echt hygiënisch.

Lucienne, ik heb ooit een boek voor Côte d'Or met chocoladerecepten geschreven. Heet het Chocolade volgens Côte d'Or?

Lucienne zei

Nou jaaaaa! Ik zweer het je: ik wist écht niet dat jij dat hebt geschreven en ik heb het gisteren écht in de Jumbo gehaald! Wel doorgebladerd, maar niet naar de naam van de auteur gekeken. Nou, dit is echt bizar!
(Wat vorige week gebeurde: Ik las in een yogaboek een passage over het boeddhisme. Vervolgens kwam er een mail binnen over de begrafenis van een prof Chinees van mijn opleiding van vroeger, een fervent boeddhiste; er zaten allemaal boeddhistische plaatjes bij. En op dat moment rijdt er een auto mijn straat in met daarop www.bigbuddha.nl. Dit wilde ik even kwijt :)).
Nou ja, nu weet je dat je boek tegenwoordig in de Jumbo ligt. (Of wist je dit al?)

Lucienne zei

PS De recepten zien er trouwens heerlijk uit! We zeiden vanavond nog tegen elkaar dat we er gauw eens aan moeten beginnen. Mijn zoon bladerde het boek door en ik moest absoluut de BonBonBloc-lollies maken: moeilijkheidsgraad 1 (één olifantje...);)

Ingrid zei

Lucienne, dat heb ik ook altijd. Dat ik binnen een paar dagen ineens iets wat me bezighoudt op de gekste plekken tegenkom. Ik kan er gewoon op wachten.
Heb jij het ook altijd met nieuwe woorden die je echt nog nooit had gehoord, dat je die dan ineens drie keer in drie dagen tegenkomt.

Om nog maar een voorbeeld te noemen. Toen ik het blogstukje over boeken had geschreven (nog niet geplaatst), dacht ik: het zou leuk zijn als ik een plaatje erbij kon vinden van een toren vol boeken.
Ik bladerde de volgende dag in een oude NRC en zag het kunstwerk van Matej Krén staan: de Book Cell. Het bijgaande artikel ging ook over hoe mensen hun boeken bewaren. Ondergrondse gangen werden genoemd als een optie.

(Hier is dat helaas geen goed idee. Ik denk dat de kruipruimte nu vol staat met water). Lijkt mij erg ongezellig. Je stopt je vrienden tenslotte niet in de kelder, lijkt mij. Maar nood breekt wet.

Ingrid zei

@Jan Paul: die tomatensoep was niet mijn recept...

Vanavond at ik bloemkoolsoep, trouwens. Gewoon uit een kom. Wil je het recept?

Jan Paul zei

@Ingrid: graag. Ben gek op bloemkool.

Pascale zei

Ja, dit maakt de keuze er natuurlijk niet gemakkelijker op, ook nog een chocoladekookboek. Ik slaap er nog een een nachtje over - dan houd ik het feestelijke gevoel nog een beetje vast.

@Gina: ik zou over negenendertig dagen toch de lucht maar in de gaten houden. Als er rond het taludje dan ook nog een groepje van twaalf dieren verdwaasd naar boven staat te staren, dan denk ik dat je de volgende gastblogprijs ook al in je zak heb. Of Jan Paul heeft een onderwerp voor weer een mooi boek.

Ionica zei

Gefeliciteerd voor de winaars en fijn dat je weer terugbent Jan Paul! Ik hoop snel meer details van het Von Schlieffenplan te lezen...

Gina zei

hahahaha. het staat duf, dit hahahaha. maar ik weet ook geen andere manier om duidelijk te maken dat ik in een deuk lag toen ik de comments las. ja, ben ook helemaal vergeten de andere winnaars te feliciteren! bij deze!

Lucienne, het universum is een raar maar levend iets, dat soort dingen meemaken is iets om te koesteren! Ik vind het iets magisch en blijf het ook zo zien. Zo had Bibi toen ze in Zwolle voor een lezing of iets bij kinderen was, na afloop een boek cadeau gekregen hahaha, Daarom Zwolle, daar had ik aan meegepend. Jan Paul meldde het toen, en toen had ik dit blog ook nog niet lang gevonden.

Het is soms echt maf hoe 'dingen' zo met elkaar verweven zijn.


de bloemkoolsoep lijkt me erg lekker. toevallig hebben we van de boerin 2 hele dikke bloemkolen gekregen die in stukken geblancheerd ingevroren zijn. blauwe kaas ligt in de koelkast. en geen zin in de zoveelste spaghetti gorgonzola. dat wordt dus makkelijk morgen!

@Pascale, ze hebben hier al een Klein-Lourdes bij Wonck, dan kunnen de bussen mooi nog bij ons in de straat stoppen :-) mocht het zo zijn...

Lucienne zei

Ingrid en Gina: of het toeval is of niet, dat weet ik niet, maar toevallig is het wel! Gina: heb je niet toevallig meegepend aan dat chocoladeboek? :)

Gina zei

hahaha. nee Lucienne :-) en Jan Paul, bedankt voor de prijs, ik was die dag toevallig jarig (1 sept) en dat wordt tegenwoordig altijd ff bij mijn ouders gevierd met koffie-thee en gebak. mijn moeder belde me gisteren al op of ze svp jouw boek mocht lezen want ik had het voorlopig toch te druk met werk dus dan lag het boekje hier maar en dan kon zij het ondertussen al lezen :-)
ze gaf vroeger les in het kleuteronderwijs en vindt nog steeds alles leuk dat kinderen iets bijbrengt...