donderdag, augustus 05, 2010

Deskundige gezocht!

Mijn naam is Alice H. Acker. Via mijn neefje Bert, die een trouw fan is van Jan Paul's blog, werd ik aangespoord om een stukje te plaatsen. Vooruit dan maar Bert, dan krijg je zaterdag een extra koekje bij je glas melk!

Graag stel ik jullie aan een vlinder voor. Een vlinder die heel spontaan in mijn rechterooghoek verscheen toen het zonnig weer was en ik in de tuin mijn hibiscus verzorgde. Als ik niet dagelijks met mijn plantjes en bloemen praat, dan worden ze ongedurig en dansen ze obstinaat tegen de wind in. Dat is een heel gek gezicht, hoor.

Misschien is er onder de lezers wel een echte vlinderexpert. Want ik had deze nog nooit van mijn leven gezien. Mooi he?


Het beestje is alleen erg erg klein. Het is een groot wonder dat ik hem met mijn oog heb kunnen vangen en zelfs volgen, want hij fladderde vrolijk van tak naar tak om uiteindelijk op een muur tot rust te komen. Mijn vinger er bij als bewijs dat het hier om een heel klein beestje gaat. Wie oh wie kan mij meer vertellen?

(Nog een paar foto's van een tweede exemplaar, een dag later op de foto gezet:)



3 opmerkingen:

Jan Paul zei

En de eerste inzending is binnen. Leuk! Dank je Alice!

Alice H. Acker zei

Dag Jan Paul, dank voor je gastvrijheid! Mijn andere neef Ernest had de tegenwoordigheid van geest om op internet te gaan zoeken en de Nederlandse vlinderstichting aan te schrijven. Die zijn ondanks de vakantieperiode toch actief en kwamen al snel met een antwoord: Het is een Pyrausta Aurata

een micronachtvlinder.

Jan Paul zei

Een bijzondere vlinder die alleen tijdens micronachten verschijnt.