donderdag, juni 10, 2010

Debatten

'Ik heb altijd een keer meer gelijk dan jij.' 'Nou dan heb ik altijd honderd keer meer gelijk.' 'Dat kan niet, want dan heb ik honderdeen keer meer gelijk dan jij.'


Nou, ik zat er met mijn voorspelling van vorige week aardig bij, al zeg ik het zelf.

In elk geval zal ik de volgende keer wat minder vaak naar debatten kijken. Niet omdat ik debatmoe ben, integendeel. Ik vond het zelfs best aardig. Maar het levert zo weinig op. Het gaat nooit de diepte in. Joris Luyendijk verwoordde het mooi: 'Debatteren is niet gelijk krijgen, maar het debat beperken tot de dimensie waarop jij al gelijk hebt.' Ik heb zelden zoveel halve waarheden gehoord (en hele leugens in het Jeugdjournaaldebat). Wie daar het slimst mee om gaat wint, volgens sommigen. Dat vond ik niet. Ik vond Job cohen juist vaak de winnaar omdat hij vertelde dat hij sommige cijfers niet paraat had. Andere politici, ook van de PvdA zouden er omheen geluld hebben en geprobeerd hebben om de vraag te ontwijken; wat steevast tot een irritante herhalingen van zetten zorgt.

Anyway, zoals ik al twitterde: Rutte mag nu een lekkere feesttaart gaan bakken met een ons bloem, twee eieren, vier augurken, een rookworst en een zak drop.

8 opmerkingen:

Gina zei

hele zoute drop die tussen de tanden blijft hangen en hele nare gaatjes veroorzaakt

Jan Paul zei

En hij moet zoals beloofd ook zorgen dat de zorg, veiligheid, onderwijs en economie verbeteren terwijl er 29 miljard bezuinigd wordt.

Makkie.

Corien zei

ik zou er zeker ook 50 gram ve-tsin aan toevoegen. *braak*

Edward zei

Toch knap dat je met de kennis van nu de kennis van toen wist in te halen!

Jij kunt ook álles, JP, had jij op 16 mei ook niet al voorspeld dat Griekenland het songfestival won, met een verstoring van het optreden van Frankrijk, en een wereldhit voor Bosnië-Hercegovina?

En wie wint het WK?

Jan Paul zei

Edward, de voorspelling van 16 mei geldt voor het Songfestival van volgend jaar.

En met de kennis van nu, vooraf is het altijd makkelijk praten, kan ik niet anders dan constateren dat Nederland gewoon wereldkampioen wordt. Wij hebben al jaren de beste korfballers ter wereld.

Edward zei

Ahhh, ja, dank je.

En de Gouden Griffel? Ik bedoel: die van 2010?

Edward zei

PS Jammer dat Thomas Berge dus niet zal winnen volgend jaar. Wéér pech voor Nederland. Terwijl hij écht goed kan korfballen!

Jan Paul zei

Dan heb ik goed nieuws Edward. De Gouden Griffel van Tiffany Dop voor Tjibbe Veldkamp wordt in november wegens doping ingetrokken. Daarom krijgt Thomas Berge met vooruitwerkende kracht de Griffel voor zijn in 2011 te verschijnen verhalenbundel 'De liefste zoentjes en kusjes van de toverfee'. (De Tros wordt hoofdsponsor van de CPNB).