zaterdag, mei 29, 2010

We gaan weer even primen

Ve have our vays to make you answer...


Ik wil toch even weten hoe sterk die priming precies werkt. Daarom heb ik een nieuw testje bedacht om het te meten. Het zou fijn zijn als jullie hem deden. Maak weer zo lang mogelijke zinnen van de volgende woorden en beantwoord daarna de vraag aan het eind.

  • was Elvis zanger een en terwijl acteur.
  • de weer waren kinderen tussen melig.
  • baas zeven de Tarzan was in jungle de.
  • piano komkommer een groente is een.
  • blad hij geen de mond neemt voor.
  • gele narcis de Armstrong rijdt in trui.
  • stamt de helder mens van de af aap.
  • bonen je sommige zoet moet pellen.
  • hebben goede dokters gezond een baan.
  • boter een donzen veertjes heeft kuiken

Aan welke vrucht moet je nu denken?

Gaarne bij de commentaren invullen. Ik ben benieuwd of het werkt. Zou leuk zijn.

P.S. Het is voor een nieuw boek...

15 opmerkingen:

Edward zei

Banaan, uiteraard. :-)

Corien zei

Banaan, maar twijfelde even over rambutan.

Jan Paul zei

Dank! Het lijkt te werken...

dirk zei

Grappig hoor, ik dacht ook aan een banaan

Pascale zei

Ik had de vraag al gelezen voordat ik de zinnen ging maken, dus ik had die vrucht al in mijn achterhoofd. Tot aan de zin van de gele narcis van Lance Armstrong dacht ik aan een appel, daarna (ook) aan een banaan.

Ionica zei

Banaan! En nu heb ik ook echt _heel veel_ zin een banaan. Dankjewel Jan Paul.

Mike freeke zei

Jp

mijn vrouw dacht ananas. Ikzelf banaan.

Stefan zei

Banaan! Kom ik nu in de colofon?

coen zei

Kiwi
(maar dat was na de antwoorden: daarvoor dacht ik appel)

Jan Paul zei

Cool. Ik dacht even dat-ie te voor de hand liggend was, maar de ananas en de kiwi maken dat weer goed.

Het 'primen' van de banaan is dus gelukt. Een andere stiekeme opzet was om jullie onbewuste aan te sporen om een flink geldbedrag over te maken op bankrekening 900428. Dat is helaas mislukt.

Mark zei

Ik dacht aan een banaan, maar ik denk altijd aan bananen.

Alexander zei

Banaan, ook ik.

bibi zei

Moi aussi.

Stefan zei

Oei, ik had begrepen dat ik dat aanzielijk bedrag op de rekening van Ted moest storten.
Je primen toch nog wat oefenen, Jan Paul!

Deanne zei

Oh help...er is waarschijnlijk iets fout bij mij...ik dacht namelijk aan een druif...