woensdag, mei 26, 2010

Testje


Goed. We gaan een klein testje doen. Probeer zo snel mogelijk zo lang mogelijke zinnen te vormen van de onderstaande tien woordcombinaties. Klaar? Start!

  • is niets helpen televisie er op
  • eten vogels eerlijk de bessen van
  • zomer de warm het is blauw in
  • vragen alle ik goed doen had
  • auto aardig heel snel deze rijdt
  • kaars de Maria uit blaast juichend
  • in we vakantie gul tennis de spelen
  • veel boek leer van je een compliment
  • het spelen gras de honden in zand
  • hout is van de lief gemaakt bank

Klaar? Goed gedaan? Maakt niet uit. Waar het om gaat is dat ik jullie via deze test net een tikkeltje aardiger heb gemaakt. Stiekem zaten er woorden in verborgen als 'eerlijk', 'gul', 'lief' en 'goed doen'. Die woorden nestelen zich nu in jullie cortex en zorgen ervoor dat jullie liever worden voor de medemens. De foto van Ghandi helpt natuurlijk ook. Geloof je het niet? Hier het bewijs. Het werkt echt.

Maar als het echt werkt, waarom heb ik jullie dan niet een beetje gelukkiger gemaakt? Dat had immers ook gekund. Nou, van goed doen voor een ander word je vanzelf vrolijker. Twee vliegen in een klap dus. Nee, geen dank.

5 opmerkingen:

Brad Pitt zei

Love to work with you.

ted zei

Ik ben niet alleen gelukkig met deze test, maar ook met de rolprent die weliswaar slechts losjes op mijn leven is gebaseerd, maar overrompelt door de authenticiteit die van het begin tot het einde van het doek spat.

Jan Paul zei

Zulke vriendelijke commentaren als hierboven hadden er nooit gestaan als ik als testwoorden 'haat', 'gemeen' 'slecht' en 'recepten met geitenkaas' had gebruikt.

ted zei

Hoe komt het toch dat ik ineens negatieve gevoelens heb en zin heb in geitenkaas?

Stefan zei

opsturen briefje vijftig van mij naar!