dinsdag, mei 18, 2010

Museumshops

Heeft u uw Guernicatheeservies al compleet?

Vorige week Keulen en het afgelopen weekend Wenen. Dat zijn een boel musea. Dus ook een boel museumshops. Dus ook een boel onzin. Je kunt het eigenlijk zo bizar niet bedenken of ze verkopen het. De vrolijke ballonnen met De Schreeuw van Munch zijn nog maar het begin. Is je leven eigenlijk wel compleet zonder:

  • Een Egon Schiele kleurpotlodenset
  • Gustav Klimt onderzetters (verzamel ze allemaal!)
  • Een Klimt verlovingsringdoosje
  • Een Klimt sneeuwbol (ook te gebruiken als presse-papier)
  • Een Mozart action figure
  • Een psychoanalysebal (je drukt op een knop en het zegt: 'How did that make you feel?')
  • Een Freud vingerpop (mét uitklapbare bank)
  • Een Freud pop-up psycho-analysebehandelkamer

6 opmerkingen:

marieke zei

O. ik wil het allemaal! Hoe kon ik ooit zonder.

Gina zei

Mozart action figure! dat spreekt wel tot de verbeelding :-)

Pascale zei

@Gina: dat had ik bij de Freud vingerpop. Ik denk dat ik mijn driejarige een gezellige ballon met De Schreeuw geef.

Was er geen leuke nepbaard van Marx te vinden?

Jan Paul zei

Stelletje hebberds allemaal.

Corien zei

Dit leest als de sinterklaasfolder van vroeger. Ik wist niet dat ik het miste, maar ik MOET zo'n psychoanalysebal. En die Mozart action figure!! Hebben ze een webshop?

Ionica zei

Geef mij maar gewoon een leuk boek hoor. Of lekkere chocolade.