woensdag, april 14, 2010

Reclame (1)

Aan het eind van mijn studie zocht ik een baan/stage als creatief bij een reclamebureau. De manier om dat te doen was door een 'map' te maken. Gewoon in het wilde weg advertenties en commercials bedenken voor bestaande merken alsof je al voor een bureau werkt.

Een van de ideeën van toen was een filmpje van een beveiliger die een luxueuze villa bewaakt. Telkens zie je shots van belangrijke plekken: de kluis, de garage, de Van Gogh, etcetera, om ten slotte in te zoomen op een kratje Heineken. Daarna gingen de beelden weer naar de kluis, de garage enzovoort.

Te ver gezocht.
Niemand begrijpt de boodschap.
Past niet bij het product.
Niet leuk.
Slap idee.


Dat waren de reacties van de mensen die mijn map beoordeelden. Weggehoond dus. Maar kijk nu eens...



Eerlijk gezegd zag het er in mijn map trouwens niet zo mooi uit...

3 opmerkingen:

ted zei

Waarschijnlijk bedoelden ze met "te ver gezocht" en de andere uitspraken: "Pas over een jaar of vijftien zal de mensheid in staat zijn om de waarde van je ideeën in te zien." En dat is dus uitgekomen.

Jan Paul zei

Visionairen zijn het, die reclamemakers!

Stefan zei

Ja maar, een Stella is ook iets heel anders dan een Heineken. Heineken drink je toch niet meer als je er al zo warmpjes in zit. ;-)