maandag, april 26, 2010

Over een kinderboekenschrijver die heel goed weet wie er op zijn hoofd heeft gepoept

Een paar dagen geleden werd ik op mijn hoofd gepoept door een duif. Volgens Bibi brengt dat geluk. Dan staat ons nog een heleboel geluk te wachten, want het beest heeft een nest op de bovenste verdieping, recht boven onze deur. En vandaag was het letterlijk ook alweer bijna raak. Volgens mij brengt het geen geluk maar heb je gewoon pech als een duif zich boven je voordeur nestelt.

Het is ook meten met twee maten, want Bibi is nog nooit geraakt. En Sien ook niet, terwijl Sien met haar vachtje een veel groter raakoppervlak beslaat.


Overal duivenpoep op de stoep. Je begrijpt dat ik de buurmeisjes meteen aan het werk heb gezet om de poep met de afwasborstels van hun ouders van de stoep te vegen. Daar zijn ze wel een paar uur mee bezig geweest.

6 opmerkingen:

ted zei

Laten jullie die duif daar zitten of kunnen jullie er niet bij of is-ie van de bovenburen?

Jan Paul zei

Hij zit op het dak bij onze bovenbuurman. Dus wij kunnen hem niet weghalen. Ik weet ook niet of ik het zou doen. Zeker niet als hij al een nest met eieren had.

Ionica zei

Wat een ontzettend geestige titel!

ted zei

Ik vind het wel hygiënisch dat jullie de buurkinderen niet met jullie eigen afwasborstel de straat laten schoonmaken.

Bas zei

Amsterdammers zijn geloof ik niet zo overtuigd van het geluk dat met een flats op je hoofd valt. Die zeggen in zo'n geval: Voor een ander zingt-ie. Uiteraard heeft Bibi er veel meer verstand van, gelukkig.

Pascale zei

Je weet toch wat de mol doet, als hij erachter komt wie er op zijn hoofd gepoept heeft?