zondag, april 11, 2010

Hoe is het toch met...?


Regelmatig toets ik namen van mensen uit mijn verleden in bij Google of Wieowie. Het rijtje met namen is nu wel op, omdat ik zo'n beetje iedereen uit mijn verleden al heb opgezocht. Opvallend daarbij is het aantal mensen waarover absoluut niets te vinden is. Bedrijven hebben toch meestal een lijst met medewerkers. En als zzp-er moet je ook te vinden zijn. Wat is er met deze mensen gebeurd?

Bij vrouwen ligt het natuurlijk anders dan bij mannen. Die kunnen een nieuwe achternaam hebben, waardoor ze onvindbaar zijn. Maar dan nog. Volgens mij moet je als je van mijn generatie bent behoorlijk je best doen om nergens te vinden te zijn. Of zouden ze echt mislukt en dronken onder een brug zwervend heroïne zitten te spuiten?

Dat hoeft gelukkig niet. Ik ken bijvoorbeeld iemand die zo ontraceerbaar wil zijn dat hij zichzelf geblurd heeft bij de filmpjes van zijn band op Youtube. Je vraagt je dan weer af waarom iemand al die moeite doet om onherkenbaar te zijn.

Kortom. Op internet vind je het antwoord op een heleboel vragen, maar die antwoorden leveren ook weer nieuwe vragen op. Het lijkt wel wetenschap.

3 opmerkingen:

Jeska zei

Kijk, dit kwam ik laatst tegen, dan kan je o.a. kijken hoe het internet jou 'ziet'

http://personas.media.mit.edu/personasWeb.html

Ik weet niet hoe accuraat het is hoor, maar het ziet er wel stoer uit. Mooi vormgegeven vond ik.

Anoniem zei

Wat in hemelsnaam is een zzp-er?

Jan Paul zei

Een zzp-er is een zelfstandige zonder personeel.