donderdag, april 15, 2010

Gevoel

Ik weet veel te weinig van klimatologie af om een mening te kunnen vormen over het klimaatdebat. In plaats daarvan kijk ik naar opvallende argumenten en drogredenen en gebruik ik mijn gevoel. Mijn gevoel was dat alle aanhangers van de CO2-opwarmingstheorie iets te zeker van hun zaak waren. Belangrijke argumenten van skeptici werden te makkelijk weggehoond. De skeptici kwamen vaak met meer en betere argumenten, terwijl meteorologische instituten te makkelijk de autoriteitsdrogreden gebruikten. Wij zijn het KNMI, dus wij hebben gelijk.

Dat gevoel is deze winter omgeslagen. Niet omdat de omdat de meteorologische instituten zich beter hadden opgesteld, maar vanwege de skeptici. Die waren zo jubelend en juichend enthousiast over de drie fouten in het IPCC-rapport, dat ze zichzelf wel erg belachelijk maakten. Het hele rapport kon door de papiermolen. Er deugde niets van. Tsss. Zulke fouten. En in zo'n rapport.

De fouten waren groot en storend. Maar ze stonden op zichzelf en hadden geen verband met andere conclusies. Over de rest heb ik de skeptici niet gehoord. Klopt die rest dus? Gooi je een telefoonboek waar drie fouten in staan dan ook meteen weg?

1 opmerking:

Mark zei

De klimaatsceptici sceptici zijn het helemaal met je eens!