woensdag, april 21, 2010

Anders drinken


Een tijdje geleden was ik in het Vondelpark aan het hardlopen toen een man mij een flyer gaf over een hardloopcursus.

'Heb ik die nodig?' vroeg ik.
'Iedere loper heeft zo'n cursus nodig,' zei hij zonder mij echt goed bekeken te hebben.
'Je schopt met je tenen tegen de grond, je maakt te veel lawaai en je moet je contact met de grond zo kort mogelijk maken.'

Hij had gelijk. Ik stampte als een olifant en stootte regelmatig met de punt van mijn schoen tegen iets aan. Ik heb nu mijn loop zo veranderd dat ik zo weinig mogelijk geluid maak. Dat rent loeizwaar. Ik kan maar een rondje op die manier lopen. Toch moet het er wel elegant uitzien, want ik voel me net een gazelle als ik op die manier loop.

Maar bovenal is het heel moeilijk om je loop te veranderen als je al duizenden kilometers hebt afgelegd op je oude vertrouwde manier. Probeer maar eens anders te drinken. Anders adem te halen. Of anders te kauwen.

1 opmerking:

Viooltje (Violet) zei

... of je armen andersom over elkaar heen te doen?

:o)