donderdag, maart 04, 2010

Bibi legt het nog twee keer uit

Ja, Bibi is hot vandaag. Stond ze vanochtend nog in de Telegraaf, moest ze daarna een lezing houden in Utrecht, was het vervolgens tijd voor de Woutertje Pieterse Lezing in De Balie in Amsterdam, waarna ze vannacht weer bij Casa Luna op de radio te beluisteren is. Omroep Max wilde haar ook nog op tv hebben, maar dat paste niet meer in Bibi's overvolle agenda.

Wie de Woutertje Pieterse Lezing heeft gemist, kan hem hier nalezen. Een aanrader, zeker voor iedereen die de commotie rond Annie M.G. Schmidt-lezing van Sjoerd Kuyper heeft gevolgd. Wie na het lezen van de lezing niet meer kan slapen kan tot twee uur luisteren naar Casa Luna.

Overigens ging de Woutertje Pieterse Prijs naar Juwelen van Stras, van Carli Biessels. Ik ken het boek niet, maar van wat ik er vanmiddag over hoorde lijkt het me een mooie keuze.

Tja, na dit hele stuk over Bibi niet nog eens een foto van haar erbij. Daarom een foto van Sien nadat ik haar vermanend had toegesproken omdat ze het vetbolletje voor de vogels op ons balkon had opgegeten.

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Waw, jij hebt zelfs een mening zonder het boek te lezen. Dat is pas knap! ;-)

Ingrid zei

Geweldige foto van Sien! Al had ik eentje van Bibi ook niet erg gevonden hoor.
Ik ga later naar haar luisteren, via het 'archief'.
De Telegraaf heb ik niet. Meestal vind ik dat niet zo erg, maar nu wel... Ik zocht nog even op de website, maar kon niks vinden. Mis ik nu een leuke foto van Bibi met koe?

Jan Paul zei

Het is nog véél genanter, anonymous. De meeste van de 150 andere boeken die de jury gelezen heeft heb ik óók niet gelezen.

De leuke foto's van Bibi met koe komen over een paar weken, Ingrid. Als Felius lekker in de wei staat.

marieke zei

Ik vind het een mooi en goed verhaal van Bibi! Kan het haar horen zeggen.

Ingrid zei

@Marieke: Ja, ik had ook haar stem er meteen bij in mijn hoofd toen ik het las!

marieke zei

PS ik zou ook net zo kijken als Sien als jij me vermanend toe zou spreken...

Jan Paul zei

Maar Marieke, jij zou toch nooit het vetbolletje van de meesjes opeten?

Anoniem zei

Misschien volgende keer toch Sien even vermanend toespreken en dan een foto nemen. Want die hond past hier wel helemaal niet.

Stefan

Anoniem zei

Verdorie, ik bedoelde niet Sien, maar Bibi. Daar gaat mijn grap.

Stefan

Gina zei

hahaha. die Sien :-)
en weer spannend verhaal over Felius.

bibi zei

Ha, zou wel een mooi experiment zijn: eerst mij vermanend toespreken (na het eten van het vetbolletje) en dan nog een foto moeten nemen.

Pascale zei

Wat een prachtige lezing.

Pascale zei

En ik vind Juwelen van stras trouwens ook een erg goede keuze.

bibi zei

Pascale, Marieke, Ingrid, dank.
En bij mijn vorige commentaar moet niet staan: een foto moeten nemen, maar een foto dúrven nemen. Dus daar gaat ook mijn grap.