maandag, februari 22, 2010

Voor Edward

5 opmerkingen:

Edward zei

Dankjewel, dankjewel! Eerst dacht ik: moet dat nou, dat thuishouden van een pinguïn, maar hij lijkt het toch naar zijn zin te hebben...

Gina zei

misschien dat wij als mensen teveel naar 'de vorm' en 'het soort' kijken in plaats van een gevoel te hebben of te ontwikkelen voor een ander levend wezen dat over intelligentie-gevoel-instinct-zintuigen beschikt, wellicht meer dan wij als mens hebben?
deze pinguin is een pinguin, maar het dier wist blijkbaar precies waar ie thuishoorde hahah. en ik heb ook al eens een filmpje (was dat hier?) gezien van een pinguin die voor haaien of zo ontsnapt door in een bootje te springen van toeristen... daar zat ie dan lekker veilig... toen ik dat filmpje zag dacht ik nog, hm, misschien hebben pinguins wel meer besef en bewustzijn en intelligentie dan wij vermoeden. ze hebben ook iets ongrijpbaars...

Jan Paul zei

Ze hebben eerst geprobeerd om de pinguïn tussen zijn soortgenoten te zetten. Maar dat wilde hij niet. Hij had het veel meer naar zijn zin bij die familie.

Hij ziet er ook heel vrolijk uit, voor zover een pinguïn geluk kan tonen. Ik haal ook liever vis bij de visboer dan dat ik bij -40 een ei sta uit te broeden.

We zouden Sien (1) ook best met een rugzakje naar de dierenwinkel kunnen sturen. De weg weet ze feilloos. Het enige probleem is dat ze niet meer terug wil als ze daar eenmaal is.

bibi zei

Ik dacht ook: wat zielig, dat rugzakje, maar naderhand begreep ik het wel.
Gina dank voor die link naar de Telegraaf. Het moet niet gekker worden.
RTV-Oost belde me gisteren op om te vragen of het nog gelukt was met die stier. Ik zei: 'Ja, ik heb hem gekocht. Het is een koe trouwens.' Maar ze blijven volhouden dat het een stier was.

Natuurlijk Evenwicht Equilibremael zei

sommige honden hebben dat... hier in het dorp is ook een hond, Dabbel heet hij en dat is precies wat hij doet. gewoon in z'n eentje wat dabbelen. blijft altijd op de stoep, kijkt met maar 1 oog toch uit als ie de straat oversteekt...en keert altijd terug naar huis.
hoi Bibi, ik zag het ook op televisie :-) echt leuk hihi.