woensdag, februari 03, 2010

Fleisch, wurst, braten

Tot nu toe was het niet moeilijk om vegetarisch te eten. Ik heb nog elke dag iets anders kunnen kiezen. Toch was er één restaurant waar een bordje pommes op het kindermenu het enige gerecht zonder vlees was. En verder bestaat 95% van de hoofdgerechten uit vlees. Als je zegt dat je vegetariër bent dan kennen ze in hun omgeving ook wel iemand die vegetarisch eet. Op dat niveau staan ze hier nu. Een beetje vergelijkbaar met Nederland een paar jaar geleden.

Op sommige terreinen zijn ze hier een stuk verder. Zo reageerde men vol afschuw op een documentaire over de varkenshouderij in Nederland. En er was nationale verontwaardiging toen er (verdoofde) varkens werden gebruikt bij een onderzoek naar overlevingskansen bij lawines.

Maar biologisch vlees ben ik nergens tegengekomen en ik vraag me af of Oostenrijkse varkens wél daglicht zien. Maar de liefde voor dieren is er zeker, en niet alleen gebraden op het bord.

Zo. Dit was voorlopig mijn laatste stukje over vlees.

3 opmerkingen:

Gina zei

nu je toch daar bent, hebben ze daar ook drop? of dat zal misschien Lakritz heten?

heb gisteren een blog gevonden van een liefhebber die al sinds 2008 allerlei dropjes aan een nauwkeurig en kritisch onderzoek onderwerpt. geweldig!! drop is toch wel een typisch Nederlands iets...

Nederdropje

Jan Paul zei

Net nog bij een drogist geweest. Je hebt hier die Lakrisaldingetjes. Maar echte drop heb ik er niet gezien.

Jan Paul zei

Vandaag kwam er iemand op dit blog door te googelen op 'jan zonder vlees,' wat natuurlijk 'jan zonder vrees' moest zijn.