zondag, januari 24, 2010

Wolken

Tja. Het probleem is dus dat ik in het buitenland ben en dat ik mijn internetstekkertje vergeten ben. Vandaar dus een Harry F. Kriele-achtige post. Vanaf de iPhone uiteraard.

Ik wil graag dat je even op Youtube 'flinke namen' en 'wolken' intoetst. Dan krijg je een clip te zien. De muziek vind ik mooi, en dat terwijl ik niet echt van r&b hou.

En dan komt het refrein. Het refrein dat, als je het hoort, voor voor eeuwig kromme tenen zorgt. Het refrein waardoor de tanden uit je mond vallen van verbazing.

Nou is mijn vraag: is het mogelijk om een tekst van gelijke strekking te bedenken die ook metrisch klopt, maar die nóg slechter is dan deze. Ikke denk van niet.

6 opmerkingen:

coen zei

Het refrein was wel het enige gedeelte dat redelijk verstaanbaar was.

Ingrid zei

De clip is met alleen tekst te bekijken, dat leest gemakkelijk mee.

Is het echt arrenbie muziek? Lijkt mij meer een redelijk melodieuze hiphoprap. Melodieus vanwege de nep-strijkarrangementen.
Waar heb ik dat eerder gehoord... Nepstrijkers uit een synthesizer... Hm... Eurythmics en A-ha zijn de eerste die mij te binnen schieten. Blijkbaar beleeft niet alleen de mode uit de jaren tachtig een -al minstens drie jaar durende- revival. Zucht.
Kunnen ze niets originelers bedenken? Of in ieder geval iets beters?

Tja Jan Paul, ik denk dat we hier toch echt serieus te oud voor zijn. Doe mij dan maar Doe Maar.

Jan Paul zei

Ja dit heet tegenwoordig r&b. Echte r&b bestaat niet meer. Maar het gaat mij vooral om die misdadig slechte tekst. Daar moet toch een wet tegen zijn? Dat moet toch niet zo maar kunnen?

Ingrid zei

Tja, the times they are a-changing. Geen echte r&b meer, straks ook geen echte Klassieke Talen meer.

Er zijn plannen om Latijn en Grieks als één vak beschikbaar stellen voor iedereen. Samen met klassieke cultuurgeschiedenis moet dat in vier uur per week gepropt. Let wel: In plaats van de oude vakken Latijn en Grieks (elk meer dan vier uur per week)! Anders is het teveel en te moeilijk.

Dan kun je bij een revival -van wat dan ook- niet meer rekenen op imitatio/aemulatio...

Ingrid zei

Dus wat ik maar wil zeggen, als er dan toch een nieuwe wet moet komen, laat het er dan een zijn die tegengaat dat Klassieke Talen in een kaalgeknipte IQ vriendelijke versie aangeboden gaan worden in plaats van the real thing. Ik bedoel: dat het moeilijk is, is toch juist de bedoeling? Waarom doe je anders gymnasium?

Anna zei

Eigenlijk is het 'Echoes of my mind' maar dan in wel heel armzalig Nederlands (en van een heel armzalig brein).
Alles is er fout aan, het kan gewoon niet slechter.