dinsdag, december 29, 2009

De top drie van Marijn: drie persoonlijke toppers

Er zit nu definitely een patroon in de topdries. Marijn komt ook dit jaar weer met zijn persoonlijke toppers. Vorig jaar stond de iPhone in zijn top drie, en die heb ik inmiddels aangeschaft (daarover binnenkort meer). Zal ik volgend jaar zwichten voor de Dyson of voor de hagelslag XL puur? De dure gratis poezen zitten er vanwege een bepaalde niet nader te noemen kattenhatende huisgenoot niet in. De top drie van Marijn:


En natuurlijk kreeg ik rond m’n oren: “Waarom sta ik niet in jouw top drie?”. Het was te verwachten. Hierbij speciaal voor jullie de versie waar mijn vriendin dus niet op 1 staat.

3: Dyson stofzuiger (DC08)


Begin 2009 viel het doek voor mijn trouwe stofzuiger. Hij had al zeker 10 jaar mijn ouders’ huis schoongehouden, daarna 18 jaar lang mijn studentenkamers en mijn huidige huis. Ik had op marktplaats een zakloze stofzuiger met orkaankracht gevonden. Ik had nog een ererondje gedaan met de oude, hem grondig alle hoeken van het huis laten zuigen. En daar was de nieuwe: de DC08 heeft een doorzichtig stofreservoir. Daardoor kon ik zien wat de oude had laten hangen in de vloerbedekking. Ik was verbluft en verbijsterd: hoe heb ik in deze stofhoop gezond kunnen leven? Deze stofzuiger is echt wel de krachtpatser onder de zuigers.
Nadeel: je wordt een beetje zeikerig van de Dyson. Steeds als ik nieuwe pluisjes of dingetjes zie, moet het opgetornadood moeten worden. Omdat het kan. Smetvrees ligt op den loer.


2: Dure gratis poezen



Ze kwam uit Diemen, ze woonde in een torenflat. Te hoog voor een klein wit poesje. Ze mocht mee. En heette meteen Spokie vanwege haar spierwitte vacht en dat ze overal tegelijk was. Kort erna werd in Amsterdam-Zuid een nestje geboren. Met onder andere Sue daarin. Zijn ze toch gezellig met z’n tweeën. Geen spijt van die keuze en ik denk zij ook niet. Ze meppen en knuffelen erop los.
Een tip: als je katje graag wil weten hoe een muntje van 10 cent smaakt, dan moet je dat niet toestaan. Dat kostte ons veel speciaal voer, een echo, een operatie en een nachtje overblijven en wekenlang kopzorgen. Maar gelukkig heeft ze het overleefd. Het muntje prijkt sindsdien in een lijstje aan de muur.


1: Beschuitje met XL-hagelslag (puur)


Hij staat al enkele jaren in mijn top vijf. Nu dan echt op 1! Ik kan geen lekkerder eten verzinnen dan een beschuitje met die grote dikke hagels erop. Puur. En het is niet erg als het beschuit op is. Gewoon recht uit het pak. Een hagel naar mijn hart.

3 opmerkingen:

bibi zei

Ha, fijn, een lijstje met mooie dingen.

Gina zei

da's nog eens een echte stofzuiger van degelijke kwaliteit. die jaren en jaren meegaat.

en die witte poes.... ooooh.... voor een volgende kat in ons huishouden kijken we niet naar kleur (misschien wel naar leeftijd, dan), maar wit roept bij mij toch altijd wel iets ooooh-s op.

en we hebben hier nog 5 pakken De Ruyter pure hagelslag in de kast (vanwege een fikse kortingactie bij een supermarkt), dus die XXL zal in de eerste maanden van MMX helaas niet mijn smaakpapillen kietelen.

Anoniem zei

Dyson de lawaaimakers onder de stofzuigers en ook nog eens van matige bouw/zuig kwaliteit :)