woensdag, december 30, 2009

De top drie van Maarten: de lekkerste koffiesmaken van Starbucks

Weer iets héél anders. Nou... nee toch niet. Want het sluit een beetje aan op de beschuit met hagelslag XL puur van Marijn. De lekkerste koffiesmaken bij Starbucks:

In het buitenland bezoek ik altijd een Starbucks, terwijl ik dat in Nederland nooit doe (alleen op Schiphol, als voorpret op de reis). Ik weet dus niet of deze smaken ook in Nederland verkrijgbaar zijn.


Op 1: De Espresso Truffle

Zelf noemen ze het 'European style', maar Amerikaanser kan het eigenlijk niet: espresso met chocolade en opgestoomde melk. Daar op slagroom en chocoladepoeder (geen droge bittere cacao, maar chocoladepoeder. Veel lekkerder). 370 Calorieën voor een grande. Onbetwist de nummer 1.



Op 2: De Mint Mocha Chip Frappuccino

Mocca ijskoffie met een vleugje munt en chocoladeslagroom en krokante stukjes chocolade. Na een beker hoef je meteen niet meer te lunchen. Zo zwaar is het op een warme zomerse dag.





Op 3: De Caramel Brulee Latte

Een cappuccino met caramelsiroop, afgedekt door een laag slagroom met daar dan weer sprinkles van harde caramel op. Lekkûrrr.

4 opmerkingen:

corien zei

dit hoort niet in Maartens top drie, maar voor koffiehaters toch even een alternatief: de Starbucks Hot Chocolate met nonfat milk (voor de calorieën)en wel slagroom(omdat je net calorieën bespaard hebt) en dan van dat toffeespul erover...

Jnn zei

Opnieuw.. Beste Jan Paul, jouw blog is voor mij 'het volgende blog', vandaar dat ik bij je terecht ben gekomen. Ik ben juist terug van een vakantie in Amerika (Miami, overigens ook koud!) en heb uiteraard regelmatig de Starbucks bezocht. Ik kreeg een sample van de crème brulee-versie, maar ai, dat vond ik een tegenvaller. Heb je 'm echt zelf geproefd en goed bevonden? Groet,

Jan Paul zei

Nou Jnn, deze post is niet van mij, maar van Maarten, een lezer van dit blog. Zo nu en dan doe ik aan 'audience participation.' Zelf ben ik niets eens zo'n enorme Starbucks-fan, al moet ik bekennen dat ik er in het buitenland ook vaak kom.

Janne zei

Aha, die 'app' van bloggen kende ik nog niet. Maar er staat duidelijk de top 3 van Maarten, dat had een hint kunnen zijn. Aangezien je een iPhone-fan bent, zit het met je smaak wel goed. Die cb-koffie deed me het
ergste vermoeden. Groet,