zondag, december 20, 2009

De top drie van Ionica: de drie ergste fouten in knuffelgiraffen

De eerste top drie is binnen! En wat voor één. Ionica heeft precies begrepen waar het in de lijstjes op dit blog om gaat. In dit geval heeft ze een zwaar maatschappelijk thema aangesneden. Komt-ie:

Mensen vragen mij vaak: "Wat is er zo leuk aan giraffen?". Daarop antwoord ik dan iets over hun leuke vlekken, hun mooie gele vacht en natuurlijk hun lange nek. Veel knuffelfabrikanten blijken echter een heel ander beeld van de giraffe te hebben. Hierbij een top drie van de ergste fouten in knuffelgiraffen.


3. Geen vlekken
Een lieve knuffel, maar een echte giraffe heeft mooie vlekken van zijn poten tot zijn nek.




2. Verkeerde kleur
Bij deze knuffel zijn de vlekken aardig op orde en let ook even op de mooie manen. Alleen jammer dat een echte giraffe nooit paars is.




1. Korte nek
Kleur, vlekken, hoorntjes, allemaal keurig op orde. Toch lijkt deze giraffe het meeste op een geverfd paard, omdat de zo kenmerkende lange nek is vergeten.

3 opmerkingen:

Ingrid zei

Geweldig Ionica, uit het hart gegrepen!

Zeg Jan Paul, voor een sneeuwliefhebber als jij had ik allang meerdere posts (of tweets) over sneeuw verwacht. Desnoods een top 3. Maar op zijn minst een recente foto van je uitzicht in de sneeuw.
Als je klaar bent met dollen in de sneeuw met Sien, kunnen we dan iets van dit alles verwachten?

Jan Paul zei

Ingrid, ik blog graag een beetje anticonjunctureel. Als iedereen over sneeuw schrijft, doe ik het liever niet. Er zit al een hele tijd een berichtje over mijn persoonlijke sneeuw-puntensysteem in mijn pen. Dat komt zodra alle sneeuw in Nederland is weg gedooid.

Wel is het leuk dat mijn wintervoorspelling van 15 november uit lijkt te komen (http://janpauls.blogspot.com/search?q=ijstijd). Dan zit ik voor het tweede opeenvolgende jaar goed.

bibi zei

Zijn er prijzen te vergeven Jan Paul? Ik vind deze topdrie nu al de geweldigste.