maandag, december 21, 2009

De top drie van Gina: zielige dieren

And now for something completely different. De top drie van Gina. Zielige dieren. Zo zielig dat mijn computer telkens op hol sloeg nadat ik de bijgevoegde links had geopend. Net als ik zelf trouwens. Oef. Het bewijs dat je als je een huisdier wilt altijd naar een asiel moet gaan. Hier is de top drie, van extreem zielig naar iets minder extreem zielig:


Mijn Top 3 gaat toch maar over dieren. Ik heb geprobeerd aan iets anders te denken, maar kom telkens terug bij... dieren. Het is in principe een aanklacht tegen mensen die geen respect hebben voor andere wezens en dieren mishandelen en/of dumpen. En door deze Top 3 worden misschien ook weer 3 dieren even extra onder de aandacht gebracht. Dit zijn de drie zieligste dieren waarover ik de voorbije week heb gelezen.

Eergisteren kreeg ik een mailtje of de kittens die ik een paar maanden geleden samen met de buurvrouw verzorgde, nog beschikbaar waren. Heb deze Belgische mensen toen een mail terug gestuurd met een link naar de website van een Belgische vereniging die dieren opvangt: VZW Zwerfkat in Nood. Daar zijn nog kittens genoeg die op een warm thuis wachten.

Ik bladerde wat op hun website en kwam een schrijnend verhaal tegen van Iris, een teef van 1 jaar oud. Haar verhaal is op onderstaande link te lezen... En ik wou haar graag op de eerste plaats in mijn Top 3 plaatsen: dieren die een ECHT goed thuis verdienen!

Iris



Op de tweede plaats Boy, een AIDS-kat van 8 jaar. Zijn foto heeft iets triestigs en daarom graag wat aandacht voor hem in deze Top 3.

Boy



En op de derde plaats Dribbel, ook een AIDS-kat van 8 jaar. Kattenaids is niet besmettelijk voor mensen en met medicijnen en goede verzorging heel goed 'te doen'.

Dribbel

9 opmerkingen:

Gina zei

heel erg bedankt, Jan Paul. ik heb net op de zuster site, Adopteer Een Hond een filmpje van Iris gevonden die nu getraind wordt om haar reukvermogen te gebruiken...

Iris, de blinde hond (1 jaar)

Ionica zei

Dit zijn zelfs heel zielige dieren! Het verhaal van Iris maakte me erg boos, gelukkig dat ze nu een fijn thuis heeft gevonden.

Kirsten zei

De mensen die Iris hebben mishandeld zijn geen mensen, maar monsters. Evenals alle 'mensen' die het leuk vinden rotjes naar honden en andere dieren te gooien.

Gina, heel goed dat je dit onder de aandacht brengt!

bibi zei

Ik word gek.

Ingrid zei

Ik ook.
Ik heb met de tanden op elkaar over Iris gelezen, en daarna -met een door diverse oorzaken veroorzaakt waas voor de ogen- mij door de kattenverhalen heen geworsteld. Ik wil ze allemaal wel adopteren. Afgrijselijk wat een leed.

Voorlopig heb ik een ontzettend lieve maar zieke kat van 18,5 jaar oud die mijn onverdeelde aandacht verdient. Anders had ik Gina's kittens ook al meteen in huis genomen.

De anti-vuurwerkposters liggen hier trouwens al weer klaar om op te hangen. Is daar nog nieuws over, Jan Paul?

Gina zei

Volgens mij is Iris de hond bij een pleeggezin, tijdelijk... ik zal eens vragen aan de mensen van de opvang... want ze staat nog in het lijstje van honden die voor adoptie beschikbaar zijn...

Ionica, van zulke verhalen als Iris word ik zelfs agressief en zou ik ook geweld kunnen gaan gebruiken als ik die daders te pakken zou krijgen. Legitiem geweld? Het is een soort oer-gevoel, om een weerloos dier te beschermen. Mijn vriend zegt, als die jagers (in ons dorp) onze honden ooit iets aandoen (schieten en/of vergif), dan mag je me in de gevangenis komen bezoeken. Oeps.

Hoi Ingrid! Dat herinner ik me nog, van je zieke kat. Ziek of niet, als we dieren in huis nemen is het ook in voor-en tegenspoed, toch :-)?

En ik ben blij dat de zwart-witte/Juul via Jan Paul's blog een plekkie heeft gevonden bij de ouders van Marieke... en achteraf ook blij dat ze er maar eentje konden huisvesten... want Souris is een scheetje en kan geweldig goed overweg met de honden.. had ik niet verwacht, dus blij toe met de onverwachte aanwinst, is elke dag dikke pret met hun. (Bijna) de rest van de wereld geeft me hoofdpijn, maar de dieren en hun fratsen maken alles goed :-)

Ingrid zei

Hoi Gina,
Ja in voor- en tegenspoed, absoluut. Gogo kwam bij ons als kitten (samen met haar zus Didi, die vorig jaar helaas is ingeslapen) en ze heeft een uitzonderlijk leuk en lief karakter. Ze is echt een lid van het gezin!

Ik zit nu elke nacht om een uur of vijf met haar op om haar drinken te geven. Ze kan het bakje niet meer zelf vinden, of ze vindt het gewoon gezellig :-)
Het zijn heel knusse momenten, dat geslobber in het waterbakje, en dan moet ik haar bekloppen zodat ze een boer kan laten (echt!) en kijkt ze me met een grote waterdruppel onder de kin zo dankbaar aan. Daar doe je het voor.

Jan Paul zei

Ingrid, ik weet niet of het door de campagne komt, maar vorig jaar was er hier al veel minder vuurwerk. En dit jaar helemaal. Dus ik hoef nu niet zo actief te strijden.

De link is natuurlijk nog wel gewoon actief als je posters wilt downloaden:

http://www.alleenvuurwerkopoudejaarsavond.nl/

Ingrid zei

Ja zeg, dat komt uiteráárd door die campagne. Maar dan moet je wel volhouden en niet slap afhaken natuurlijk!