woensdag, december 23, 2009

De top drie van Edward: lijstjes

Edward heeft een opmerkelijke top drie, een top drie van top tiens. Alles mag, dus dit natuurlijk ook. Hij moet alleen wel wat beter op zijn Nederlands letten. Een taalfout gaat nog, maar veler mogen het er niet zijn.

Jan Paul is streng en hij let goed op. Dus moest ik een truc verzinnen. Na dagen plotten and schemen heb ik het onderstaande bedacht. Mijn gewone lijstjes heb ik in een bijzonder lijstje weten te smokkelen. Maar dat heeft dan niemand door en ik heb ze dus toch gepost. Ja, ik word steeds goeder in het verzinnen van thrillers.

Op drie: de beste films van 2009:

10: Le premier jour du reste de ta vie
9: Whatever works
8: De helaasheid der dingen
7: The wrestler
6: Where the wild things are
5: Rudo y cursi
4: Milk
3: Away we go
2: Slumdog millionaire

1: ... Revolutionary road!



Op twee: de beste cd’s van 2009:

10: Hele veien, 47 utvalgte sanger – Anita Skorgan
9: Misschien gebeurt het morgen – Ernst van der Pasch
8: No. 9 – Wende
7: Sometimes the song writes you – Guy Clark
6: Sleepdrunk sessions – Hjaltalín
5: La superbe – Benjamin Biolay
4: Sentiments humains – Pierra Lapointe
3: L’embellie – Calogéro
2: The pursuit – Jamie Cullum

1: Dear John – Loney dear


Op één: de beste boeken (voor volwassenen) van 2009:

10: Het fortuin van Matilda Turpin – Álvaro Pombo
9: Zeitoun – Dave Eggers
8: Ergens waar je niet wil zijn – Brecht Evens
7: Marions sluier – Roy Jacobsen
6: Norrlandse aquavit – Torgny Lindgren
5: Zomertijd – JM Coetzee
4: Dieren eten – Jonathan Safran Foer
3: Pan – Knut Hamsun (heruitgave)
2: Mysteriën – Knut Hamsun (heruitgave)


1: Hässelby, het demonteren is begonnen – Johan Harstad

4 opmerkingen:

bibi zei

Dank je wel Edward. Ik zie wel weer dat ik in 2009 heb zitten slapen. Of zitten dagdromen. Dit moet ik dan weer allemaal inhalen in 2010, waardoor ik nog verder achterop raak. Aaaaargh!

Edward zei

Bibi, volgens mij heb je toch minstens de helft van de boeken/cd's/films gelezen/beluisterd/gezien. Dus dat maakt je tot slechts een parttime dagdroomster. Ben benieuwd naar jouw lijstjes, trouwens. Dan kan ik de andere helft van je parttime-2009 zien!

bibi zei

Nee dus, veel minder dan de helft gezien, beluisterd en zelfs gelezen. Maar ik heb mijzelf inmiddels weer uit de dip gedronken.

Ionica zei

Wat een fijne lijsten allemaal! Ik heb dit jaar allemaal dingen uit Edwards lijsten van 2008 gekeken, gelezen en geluisterd. Van de nieuwe lijsten ken ik weinig, dus weer veel te doen in 2010!

(Ik was even weg, vandaar dat ik nu een beetje laat op allerlei stukkies zit te reageren. Jammer is dat altijd van blogs. Reacties zijn het leukste als ze snel na het stukje komen.)